nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Battles of Napoleon: The Eagle and the Lion

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Nexus
Phalanx Games
Autoři: Sergio Guerri
Ugo Di Meglio
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Jsem voják, dítě revoluce, vyšlý z lůna lidu. Nestrpím, aby mě někdo urážel jako nějakého krále.“ (Napoleon Bonaparte)

Skoro dvacet let Napoleon Bonaparte a jeho generálové nenechávali Evropu vydechnout. Francouzská vojska táhla napříč kontinentem a připisovala si slavná vítězství -  Marengo, Ulm nebo Slavkov.

 „Stačí říct, bojoval jsem u Slavkova a každý musí odpovědět - hle, hrdina!“ (Napoleon Bonaparte)

 Ale i neméně slavné porážky - Trafalgar, Lipsko nebo Waterloo.

 „Nikdo jiný, jen já sám jsem příčinou svého pádu. Byl jsem svým hlavním nepřítelem, strůjcem svých neštěstí. Chtěl jsem příliš mnoho obejmout.“ (Napoleon Bonaparte)

 

Hra Battles of Napoleon: The Eagle and the Lion je začátek série, která si klade za cíl přiblížit napoleonské bitvy na taktické úrovni. Tato první část série přináší britské a francouzské jednotky, se kterými mohou hráči rekonstruovat celkem 10 bitev. Ve hře jsou použity 4 oboustranné mapové desky představující bitevní pole, které je rozděleno na jednotlivé hexy. Vojenské jednotky a generálové jsou představováni plastovými miniaturami v měřítku 1/72.

Hra je určena pro dva hráče, kdy jeden z hráčů ovládá britské a druhý francouzské jednotky. Cílem každého je porazit svého protivníka dle podmínek stanovených jednotlivými scénáři. Většinou se jedná o eliminaci určitého počtu nepřátelským jednotek, smrt nepřátelského velícího generála nebo kontrola určitého počtu speciálních cílů.

Herní prvky

Jednotky obou armád jsou seskupeny do skupin, které jsou označeny stejnou barvou podstavce. V čele každé skupiny jednotek stojí velitel skupiny. Všem skupinám pak velí hlavní velící generál. Jednotky jsou tří typů:

  • pěchota
  • jízda
  • dělostřelectvo

Jednotky mohou zaujmout několik formací, z nichž každá má své výhody i nevýhody:

  • Zástup = možnost pohybu, zachování určité palebné síly a maximální efektivita při boji tváří v tvář.
  • Řada = zachování určité síly při boji tváří v tvář a maximální efektivita při střelbě.
  • Čtverec = obrana proti nájezdu nepřátelské jízdy.
  • Volná formace = formace pro boj a pohyb v lese a zastavěných oblastech, jako např. vesnice či oplocené (opevněné) farmy.
  • Dělostřelectvo je buď zapřažené nebo vypřažené.
  • Jízda používá formaci obdobnou zástupu.

Při hře se používá několik hodů na ověření úspěchu:

  • na ověření morálky
  • na provedení rozkazu
  • úspěch boje tváří v tvář
  • úspěch střelby

Vždy se hází 10-ti stěnou kostkou a použijí se různé modifikátory (terén, počet řad dané jednotky, stav morálky dané jednotky atd.). Za úspěch je považován modifikovaný výsledek 11 a vyšší.


Průběh hry

Hra se hraje na tahy, které se dělí na fáze a některé fáze se ještě dále dělí na segmenty. Hráči se střídají ve svých akcích v závislosti na rozkazech přiřazených (svým) skupinám jednotek a také v závislosti na hodnotě iniciativy daného rozkazu. Jsou v podstatě 4 možné rozkazy:

  1. rozkaz k útoku - jednotky s tímto rozkazem se mohou pohybovat pouze dopředu.
  2. rozkaz k obraně – jednotky se nemohou pohybovat dopředu, směrem k nepříteli, ale mohou se pohybovat směrem od nepřítele.
  3. rozkaz k manévru – zvyšuje rychlost pohybu jednotek.
  4. rozkaz k záloze – nepohybují se, čekají na další rozkazy.

Délka hry a počet tahů závisí na konkrétním scénáři.

 

Samotný průběh tahu je následující:

  1. Velitelská fáze

    1. Odeslání depeší skupinám jednotek a přiřazení rozkazů – limitováno hodnotou velení vrchního velitele.
    2. Pohyb vrchního velitele – až o dva hexy.
    3. Provedení rozkazů – potřeba provést hod na ověření úspěchu provedení.
    4. Kontrola jednotek mimo dosah velení - Pouze jednotky, které jsou v dosahu velení, mohou provádět rozkazy svých velitelů skupin jednotek.
  2. Fáze tažení karet událostí/reakce - karty událostí/reakce je možné zahrát ve svém/soupeřově tahu v průběhu tahu. Karty přinášejí svému majiteli jisté výhody do boje, při zotavení.

  3. Akční fáze - jednotky provádí jednu z akcí v každém segmentu

    1. První segment akční fáze: změna formace/otočení, pohyb, střelba
    2. Druhý segment akční fáze: změna formace/otočení, boj tváří v tvář, nájezd jízdy
  4. Fáze zotavení – pokus o zotavení rozprášených jednotek.

 

Armáda beranů, kterou vede lev, je silnější, než armáda lvů, kterou vede beran.“ N.B.

Autor: sasa