Alchymisté - obrázek

Autoři: Matúš Kotry
Rok vydání: 2014

Diskuse ke hře

Vaše zkušenosti

Ahoj. Až po shlédnutí videorecenze na deskofobii jsem si této hry všiml.
V kolika lidech je podle Vás hra ideální? A první hra? Kolik času na ni počítat? Stačí 1 tablet pro všechny hráče (resp. může se takto hrát)? V jakém věku by to mohly děti zvládnout? Je to náročné na pravidla nebo hodně ikonek na plánu hráče vede? Díky moc za Vaše názory.

14.2.2016 19:40:49

dojmy
Ahoj,
Zatím jsme hráli hru pouze ve dvou. A výborný. Ve dvou nám to trvá tak 1-1,5h. Začátky byli trošku obtížnější. Párkrát jsem musel přelouskat pravidla abych pochytil důležité info. První hra byla trochu komplikovanější cca 2h, ale jak jsme pochopili principy tak to jde. Naštěstí hra umožňuje tzv. Rodinnou variantu, mírně odlehčenou, k té Profi Variantě jsem se zatím sám nedostal. 1 Tablet či mobil stačí. Je to jen pomůcka. Víc zařízení zjednodušuje plynulost hry. Odpadá předávání, jenže to je drobnost.
Hra samotná je přehledná, ikon tak akorát. Přestože pravidla získala Cenu v Essenu, některé věci je třeba, dle mého názoru vydedukovat až z hraní. Chtělo by to u některých věcí více názorných ukázek.
Hra je hodně o dedukci a počínaní. Zapojení dětí bych nechal až k těm 10 a více letem.

14.2.2016 20:13:01

první hra je dlouhá
Hráli jsme zatím 2x ve čtyřech. První hra byla dlouhá, odhaduji cca 3 hodiny, s občasným váháním nad možnostmi, listováním v pravidlech atd. Druhý den jsem hráli ve stejném složení znovu a zjistili jsme, že i ve čtyřech je to docela svižné, max. 1,5 hodiny.

Měli jsme jeden mobil a bohatě stačil. Je to hodně hra na dedukci, viděl bych to tak na chytré děti od 12 let na (téměř) plnohodnotné hraní. Pravidla v zásadě složitá nejsou, ale hráč má hodně možností a musí si naplánovat, které akce v kole zvládne.

Dle mého názoru čím víc hráčů, tím větší zábava.

14.2.2016 20:42:27

počet hráčů
Hrál jsem jednou ve čtyřech a třikrát ve třech. Ve třech mi to přišlo zábavnější z důvodu stále dostatečné konkurence a zabírání políček, ale ne až tolik jako ve čtyřech, kdy prakticky hrajete až podle ostatních a přemýšlet dopředu se moc nedá. Navíc se často stane, že se nedostanete k tomu, co chcete udělat. Třeba koupit artefakt, nebo testovat za učňovi bez placení. Ale jinak každý počet hráčů je hratelný a vybalancovaný.

14.2.2016 22:08:52

pocet hracu
Ahoj,
Jak rika Havelock.
Hrajeme doma pouzeve dvou a skutecne. Jde to hrat uplne bez problemu. Hra zavira urcita policka dle poctu hracu. Takze jde hrat v jakemkoli mnozstvi. A je treba rici,ze i ve dvou si pomerne dost lezeme do zeli. Ve vice lidech se bude zelicko pochopitelne stupnovat

17.2.2017 06:53:20

ad zavírání políček
Pokud vím, tak se nic nezavírá, jen ta stupnice pořadí hráčů e jiná. Pochopitelně tam máš jen dva řádky na zaplnění, ale to není zavření políček, to je mechanika hry, že můžeš dávat jen do jedné, své, řádky kostičky. Když hraješ ve čtyrech také můžeš dávat kostičky jen do jedné řádky. Hlavní rozdíl spočívá počtu akčních kostiček, kdy ve dvou máš na kolo šest a ve čtyrech čtyři... takže díky tomu se zaplní za kolo 12 míst ve dvou a 16 míst ve čtyrech. Ten menší počet zaplněných míst ale nevadí, protože narozdíl od většího počtu hráčů zde máš mezi hráči přímou konfrontaci, tj. přímo hraješ aby tvůj soupeř měl těžší časy, máš rovnou vyhraněný zájem, takže trocha volnosti na herním plánu nevadí. Zatímco ve čtyrech se tak často nemůžeš soustředit na blokace jednoho hráče, protože bys tím mohl zvýhodnit případně další hráče více než sebe. Ve dvou je vždycky jasné, že když odepřeš sokovi pět bodů, tak jsi je vlastně jakoby ty získal.. tohle funguje vlastně v každé hře. Ale jinak naprosto souhlasím. Hraji jenom ve dvou a je to pecka, které nic nechybí a už vůbec ne blokování míst :-)
Edit: zapomněl jsem dodat, že poločko prodej lektvaru je upravené, a to tak, že může prodat jen jeden hráč... ale tohle je vlastně i ve více, že vždy jeden hráč v kole nemůže prodat.

17.2.2017 13:07:19 | Upraveno autorem (porovnej)

.
Hral jsem nekolikrat ve dvou a parkrat ve ctyrech pokrocilou verzi, hrajeme s rozsirenim i bez nej. Ucnovskou variantu jsem hral jen poprve na pochyceni pravidel. Hra je vyvazena tak i tak, ale rekl bych, ze ve ctyrech je jednodussi, co se tyce odhaleni slozeni prisad, protoze je rychleji odhaleno vice informaci - coz je asi pro rodinne hrani dobra zprava. Hrajeme s jednim mobilem a nijak to hru neprotahuje ani nekomplikuje. Hlavni je, aby clovek pochopil, jak funguje michani prisad, prubeh hry mi pak uz prijde intuitivni, zadne vyjimky z pravidel.

17.2.2017 14:45:18

Poslední zpráva
Poslední zpráva