Distant Plain, A

xxxxxxxxxo hodnoceno 8x (Seznam vlastníků)

Distant Plain, A  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Brian Train
Volko Ruhnke
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vítejte na pískovišti!

Afghánistán – dějiště kmenového, etnického a koloniálního konfliktu po celé věky. Do této arény vstupuje po událostech v září 2011 koalice, aby přetrhala kořeny Al-Káidě a sesadila nekompromisní islamistický režim Tálibánu. Rychlá invaze a změna režimu věštila klidnou obnovu státu a dobrou vládu, avšak k tomu nikdy nedošlo. Tálibán ze svého útočiště za pákistánskými hranicemi podnítil povstání, jež polapilo koalici ve spleti afghánského soupeření, přelévající se loajality a warlordismu, ve kterých se koalice zpočátku nedokázala zorientovat.

 

A Distant Plain válečná desková hra vykreslující protipovstalecký konflikt v soudobém Afghánistánu. Jedná se o třetí hru z COIN (COunter INsurgency =  s protipovstaleckou tématikou) série deskových her využívající podobný herní systém jako její předchozí díly, mezi něž patří např. Andean Abyss nebo Cuba Libre.


Každý hráč hraje za jednu frakci tahající za nitky afghánských státních záležitostí: mezinárodní koalici, afghánskou vládu, islamistický Tálibán nebo vojenské diktátory obchodující s narkotiky, přičemž koalice a vláda představují protipovstalecké frakce a Tálibán s diktátory ty povstalecké. Hráči s použitím vojenské síly, politických a ekonomických akcí a využíváním různých událostí ovlivňují obyvatelstvo, získávají zdroje nebo se jiným způsobem snaží dosáhnout vítězných podmínek své frakce. Frakce, za něž nehraje hráč, jsou ovládány samotnou hrou pomocí rozhodovacího stromu.

Nastavení hry je ovlivněno scénářem, který si hráči vyberou. V základních pravidlech lze volit mezi krátkým, standardním a rozšířeným scénářem, přičemž výběr scénáře ovlivňuje nejen délku hry, ale také rozestavení počátečních sil jednotlivých frakcí na mapě Afghánistánu. Kromě nastavení daných jednotlivými scénáři mohou hráči pro větší variabilitu využít také možnost náhodného rozestavení.


Přestože se jedná o hru řízenou kartami, princip využití karet je zde odlišný od způsobu, jakým je obecně chápán. Na rozdíl od jiných válečných her využívajících karty zde karty nejsou hrán z ruky ale z balíčku po jedné, přičemž následující karta je rovněž odhalena a viditelná všem hráčům. Tyto tzv. karty událostí stanovují pořadí, v jakém je frakcím povoleno zahrát událost na právě hrané kartě nebo - pokud hráč událost zahrát nechce - provést jednu z mnoha akcí (tzv. operací), případně také speciálních aktivit, jež jsou pro každou frakci jedinečné. Zahráním události nebo operace se hráč připraví o tyto možnosti při hraní další karty, čímž je zajištěna variabilita pořadí hráčů.

Pro vítězství je nezbytné splnit vítězné podmínky dané frakce, jež se navzájem liší:

  • Koalice musí vytvořit podporu obyvatelstva vládě a stáhnout své síly ze země.
  • Tálibán se snaží vzbudit nenávist obyvatel vůči dosazené vládě a vybudovat dostatečný počet základen pro rekrutování svých členů.
  • Vláda má za úkol získat obyvatelstvo pod svou, resp. protipovstaleckou kontrolu a zajistit vysokou patronáž.
  • Diktátoři potřebují udržet obyvatelstvo neutrální a získat dostatek zdrojů prodejem drog vyrobených u svých makových polí.

Záleží však na okamžiku splnění výherních podmínek. Série hraných karet událostí, tzv. kampaně, jsou od sebe odděleny zvláštními kartami vytvářejícími ve hře určité milníky. Pokud hráč splní vítězné podmínky během kampaně, hra nekončí, ale normálním způsobem pokračuje dále. Aby se hráč stal vítězem, musí plnit vítězné podmínky právě v okamžiku těchto milníků, jimiž jsou tzv. karty propagandy. Ty jsou v určitém počtu zamíchány do balíčku karet událostí a svým způsobem „uklízejí“ herní plán před další kampaní, doplňují frakcím zdroje potřebné k zaplacení operací a v neposlední řadě právě testují vítězné podmínky všech frakcí. To znamená, že i když hráč splní vítězné podmínky během kampaně, tj. normálního hraní karet událostí, jeho soupeři mají stále ještě možnost tento pro ně nepříznivý stav zvrátit. Napětí je umocněno tím, že kampaně jsou různě dlouhé a hráči se o dalšímu milníku dozví teprve jednu kartu (tzn. jedno kolo) dopředu.

Autor: meah

Vybíráme z Bazaru

Arkham Horror (karetní, EN) + 2 rozšíření EN
Arkham Horror (karetní, EN) + 2 rozšíření EN
Akt. cena: 1399 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas