Témata v AT hrách

Po skoro 30 letech hraní počítačových her jsem před nedávnem definitivně přešel na hry deskové a hlavně mě tedy oslovily ameritrashové hry. Ale co mě poněkud zaráží je neskutečně omezený výběr témat u těchto her. Prakticky pouze fantasy, sci-fi, post apokalyptické, zombie hry a horrory. A přitom spousta úspěšných počítačových her využívá naprosto běžnou tématiku, která se v AT hrách víceméně nevyskytuje. Prakticky chybí gangsterské hry, dobrodružné, kriminální, westernové nebo současné válečné konflikty. Já nechci pořád dokola kosit zombíky. Mnohem radši si to rozdám s drogovým kartelem. Nepotřebuju s šerifem na divokém západě střílet přízraky, mnohem radši budu bojovat s bandou desperátů. Nechci v podzemí bojovat s gobliny a orky, já chci v chodbách přísně střežené budovy obcházet a uspávat strážné, abych si odnesl poklad nebo dokumenty, atd.

Abyste to nepochopili špatně, já mám rád sci-fi, fantasy i horrory. Ale tady je toho už trošku moc a nějaká větší variabilita by podle mě neškodila.

Co si myslíte o tématech v AT hrách Vy ostatní?
27.7.2017 23:26:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Témy
Tie hry s danou tematikou ktorú hľadáš existujú, len treba pohľadať. Napr. gangsterská hra Godfather: Corleone's empire, je aj niečo s drogovým kartelom, názov neviem :) dobrodružných je taktiež kopa, western toho tiež nemá málo - chalani/baby tu na fóre ti povedia ak z toho hľadáš niečo konkrétne, ale tie témy v hrách sú :)

28.7.2017 06:06:38

Western
Tak westernové AT jsem našel pouze hry Shadows of Brimstone, které ale nejsou čistým westernem, protože je to značně říznuté horrorem. A když jsem koukal na videa toho Kmotra, tak mi to spíš přišlo jako euro než AT.

Jinak já neříkám, že hry s danou tématikou vůbec neexistují, ale oproti těm fantasy, sci-fi a horrorům je jich málo.

28.7.2017 06:52:33 | Upraveno autorem (porovnej)

hry a témy
gangsterske - sons of anarchy, deal
kriminalni - android, whitechapel
western - no tady je to slabší
válečne - tech je tuny ale nejde o AT ale o simulace, z AT možná Memoir a Heroes of Normandy.

28.7.2017 08:13:52

Téma diskuse
My si asi nerozumíme. Mně nejde o vyjmenovávání, ale o názor. Kdybychom tady začali vyjmenovávat sci-fi a fantasy, tak se to sem ani nevejde.

28.7.2017 08:18:34 | Upraveno autorem (porovnej)

MattRicks
Souhlasím s tebou. Rád bych si zahrál něco jako Zombicide nebo Descent z prostředí například divokého západu, kdy by mezi sebou bojovali indiáni, kovbojové...
Zombíků a monster je všude plno.

28.7.2017 08:23:34

Jiná témata
Já bych zase třeba chtěl vyzkoušet dungeon crawler z prostředí vietnamské války (tunelové krysy) nebo Zombicide, kde by se bojovalo s konkurenčním gangem v Chicagu 30. let, atd.

28.7.2017 08:34:28

Tema
Myslim, ze je to prave tym, ze tieto temy maju na realizaciu aj hranie daleko vacsie obsahove moznosti. Cim bude tema realnejsia, tym tazsie sa urobi zaujimavy obsah. Tam je uz asi vacsi predpoklad sklzu prave ku simulaciam.

28.7.2017 08:40:47

Zajímavější obsah
Určitě máš do jisté míry pravdu. Já si zase říkám, že čím by bylo téma reálnější, tím hůř by se k tomu vymýšleli různé bizarní figurky, které hodně her prodávají.

28.7.2017 08:56:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Přesně ...
... úplně ses trefil do mého názoru. Už několikrát jsem tady psal, že mi fantasy a zombie lezou u deskovek už i ušima, že je všude přefantasyováno a přezombíkováno.

@dedodusi
S tímhle názorem nemůžu vůbec souhlasit. Obsahové možnosti jsou nepřeberné. Že by fantasy a zombie měly být obsahově pestřejší oproti reálnému světu je jen o tom, že tam někdo někoho kousne sežere, nebo se tam používají kouzla a to je všechno. Válečné nebo vědecké hry mohou být obsahově stejně pestré a historické simulace mají zase jiné své kouzlo.

Vezměte si třeba téma Scythe, jaký je to zajímavý nápad a zpracování tématu. Samozřejmě nejde o AT hru, ale zmiňuji to jen kvůli nápadu a tématu.

28.7.2017 09:16:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Názor
Ono je možná i jednodušší dělat něco podle své fantazie než podle reálného světa. Filmy jsou něco podobného, je to podle mne dělané aby to "zaujalo", lidi poptávají něco mimo realitu....ale to neznamená, že by nebylo dobrý mít více témat do AT z reálného světa :-) Já jsem pro obojí :-)

28.7.2017 09:26:09

Náhrady
Ono kdyby se v Zimě mrtvých kolonie obležená zombíky nahradila třeba obléhanou základnou, pevností nebo městem, tak by to třeba taky fungovalo. Stejně tak by šlo nahradit klasickou fantasy čtveřici bojovník, ranger, mág a healer například čtveřicí zelený baret, průzkumník, sniper a medik a zasadit to do nějakého válečného prostředí. A určitě by vás napadly mnohem lepší příklady.

28.7.2017 09:27:03

RE
Ja jsem ten seznam psal proto ze ty hry existuji jen jich neni tuny a nedela je cmon

Ad tvoje posledni asociace s komandem by mohl splnovat V - commandos.

28.7.2017 09:35:49

Konkrétní hry
Máš opravdu solidní tipy, to se musí nechat. Ale tady opět nejde o konkrétní hry, ale o ten obrovský nepoměr. Já vím, že ty hry existují, ale je jich strašně málo. Zadej si na BGG do specifického vyhledávání téma Mafia nebo American West a uvidíš, jak málo her Ti vyjede a kolik z nich by se dalo označit za AT. A pak si zadej fantasy nebo zombie...

To V-commandos vypadá skvěle. Díky za tip.

28.7.2017 09:42:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Témata AT
Já vidím problém hlavně v tom spojení. Chtít po AT hrách, aby přinášela reálná témata a vyvarovala se fantasy (sci-fi, hororu) je... naivní. Promiň. Celý ten žánr na tom staví a to se nikdy nezmění. Budou nějaké výjimky, které si můžeš vyzobávat, ale pokud chceš bojovat s drogovými kartely, či se plížit džunglí vietnamské války, tak hold musíš o dům dál (wargames).

Ale jako jo, chápu tě. Já v podstatě řeším podobný problém z pohledu člověka, který vyhledává nové hry pro vydavatelství. Autoři na témata dlabou a z 90% to je: tady máš postavu, můžeš si vybrat mezi barbarem válečníkem či elfem lučištníkem. Já obracím oči v sloup a autor nechápe, co se mi na tom nelíbí. Psal jsem na toto téma nějaký článek pro DF, ale moc pochopen jsem nebyl.

Sám vnímám originální téma jako zásadní a přiznám se, že mí také často chybí.

28.7.2017 09:58:36

Naivní
To se nemusíš omlouvat, ten můj názor není ani tak naivní jako spíš debilní. Zvláště pokud do toho ještě zahrneme trh a zákon nabídky a poptávky. Hráči to chtějí, tak to hráči dostanou. A ta menšina se s tím prostě musí smířit. Ale stejně je to škoda.

Doplnění: Tak jsem si ten článek přečetl a souhlasím s ním. Akorát já bych si teda hru na pašeráky alkoholu zahrál moc rád. Ale to je právě ten názor menšiny.

28.7.2017 10:10:56 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Já musím souhlasit s Zhan-shim. K At tak nějak patří to fantasy, horor a sci-fi. Podle mě jde totiž hlavně o pravou podstatu at her a tou je, kromě tématu samozřejmě, implementace jednodušších mechanismů, tak aby ono téma mohlo co nejvíce vyniknout a aby se neztratilo v optimalizování hráčů a v oněch sofistikovaných mechanismech. A teď si vem, že by místo zombie hráči bojovali proti reálným lidem. Rázem by nestačilo,jen hodit kostkou, ale bylo by třeba něco víc, něco aby z toho bylo cítit, že bojuji proti něčemu intelegentnímu. Prostě čím blíž seš k realitě, tím je potřeba větší simulace a tím pádem odpadá kus onoho at a je to doopravdy spíše wargame. Vem si například Robinson crusoe: je to At tématem a vyprávěním příběhu, ale je to dost euroidní. Proč? Protože se to snaží simulovat, takže to přináší resource managment, který je devízou euro her... scythe je podle mě také oním příkladem, kdy přináší téma bližší reálnému světu a tak bylo zapotřebí k tomu dodat i nějaké prvky které ten reálný svět připomínají. Určitě by se dalo najít více příkladů.
Se zombiema si prostě dizajnér může naložit jak chce, jsou hloupí, můze jich tam nasekat dvěstě na jedno pole a ty je pokosíš a budeš se cítit dobře. Není třeba k nim dávat nějakou sofistikovanou AI... takže z toho mi vychází dva hlavní body, proč témata v At hrách bývají toliko gnerická a fantastická:
1) Dají se snázeji implementovat a tím pádem se dají rychle plivat na trh.
2) Snadněji se hrají a na trhu je více prostoru pro snažší hry, nežli pro simulace, imho méně lidí touží po co nejreálnějším zážitku... stačí se poívat na základnu fanoušků Wargame her a ostatních žánrů

Ale rozhodně bych uvítal jiná témata, reálu bližší třeba... ty níže zmíněné příklady mě dost navnadili.

Ad zhan-shi a článek na df: myslím si, že jsi pochopen byl, jen lidé co souhlasí, většinou nic nenapíší, prostě není co dodat, za to ti co chtějí kritizovat, tak napsat musí. Za mě naprostý soublas s článkem a imho dotyčný kritik akorát nepochooil pointu článku a to, že CMON si prostě může dělat co chce, a tím pádem ostatní vydavatelství musí přijít s něčím originálním.

Jinak mě ještě napadla hr athis war of mine... ta je dost blízko tvému ideálu, či ne?

28.7.2017 11:08:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Nechápu..
Proč by AT nemohla vycházet z prostředí westernu. Vždyť základem mnoha AT her je konflikt se silnou atmosférou. Westernové téma může přinést silný příběh. Když jsme byli děcka, měli jsme buď figurky rytířů, nebo indiánů. Zatímco ze středověku spousta fantasy her těží, tak o western nezavadím. Je to pro Američany kontroverzní, nebo málo atraktivní?? Nerozumím tomu. Je pro to nějaké vysvětlení?

28.7.2017 11:33:37

Kontroverze a jiné.
Zabijení zombíků ve velkém je v pohodě i v Americe.
Zabíjení indiánů (Afroameričanů) ve velkém už prostě v pohodě není.
Proto je Zombicide a ne Indycide. Doba je prostě taková. :)

Analogie s filmem, kolik se dnes točí westernů a kolik sci-fi/fantasy? Pokud by byla u mainstreamu poptávka po westernu, tak by tu byl (nebo je to díra na trhu?).

Pokud si myslíte, že se pletu, tak mě zkuste opravit/nasměrovat.

28.7.2017 11:54:46

Korektnost
Ona ta "korektnost" současné Ameriky bude do určité míry taky souviset s tématy těch her. Zombíky, emzáky, gobliny, přízraky a podobný můžeš kosit ve velkým, protože tím "neurážíš" žádnou konkrétní menšinu. Ale běda, jak ve hře odpráskneš černocha nebo indiána, to seš hned největší rasista pod sluncem.

Nejlépe to popsal můj kamarád, když tvrdil, že všechny současné hollywoodské kriminálky jsou rasistické. Když černoch zastřelí černocha, poukazuje se tím na kriminalitu v jejich komunitě a to je rasismus. Když černoch zastřelí bělocha, naznačuje se tím, že černoch je ten špatný a to je rasismus. Když běloch zastřelí černocha, tak zabil zástupce menšiny a to je rasismus. A když běloch zastřelí bělocha, tak kde jsou potom černí herci? A to je taky rasismus. Takže se to řeší tím, že se místo toho radši likvidují zombíci a mimozemšťani. A ve hrách to bude podobné.

28.7.2017 12:36:00

V tom případě..
A není to náhodou urážka zombie. Uvědomuje si tady někdo, že to taky bývali lidé. Oni snad nemůžou za to, co se jim stalo. To, že je snad někdo zombie, ještě neznamená, že si z toho máme dělat legraci, posmívat se jim a dokonce je zabíjet. Nechápu proč media musí zase šířit tuhle nenávist. Proč prostě nemůžou natočit film, kde hodný policajt bude zombie, zlý policajt bílý a černý policajt povýšen na šéfa okrsku, no ne?

28.7.2017 13:05:53

Čím víc reality, tím míň AT
Přemýšlel jsem trošku o tom, že čím víc hra vychází z reality, tím víc se vzdaluje od AT a musím říct, že podle mě to nemusí tak nutně být. Dám příklad.

Arkham nahradíme Chicagem, místo příšer se městem potulují gangsteři, zavírání bran se nahradí zavíráním nelegálních heren a palíren, místo získávání stop by se získávaly důkazy a na kartách střetnutí by byly texty, které by byly zaměřené na získávání informací od dealerů, překupníků, dopadených zločinců apod. Místo fáze mýtů by pak byly tahy mafie. A vznikla by prakticky stejná hra, která využívá úplně stejnou mechaniku, ale vychází z reality. A podle mě by to byl úplně stejný AT jako Arkham Horror.

28.7.2017 13:07:48 | Upraveno autorem (porovnej)

:-)
Priklad: kedze fanusikov Lovecrafta su miliony, autori hry si vybrali tu temu na spracovanie hry. A ktora je samozrejme 1000x otvorenejsia na bohate roznorode graficke spracovanie (prisery si mozes vymysliet akekolvek ta len napadnu a budu "realne", zato gangsteri vyzeraju vsetci rovnako: klobuk, sako, plast, pistol, hneda a seda a cierna farba, tam moc roznorodosti niet) O roznorodosti a bohatosti miniatur ani nehovoriac...

A keby teraz vyrobili Arkham like hru s gangstermi, ako pises, aka by asi bola predajnost, kedze ludia uz maju Arkham a toto by bola len ina grafika? :)

28.7.2017 13:21:56

Náhrada za Arkham
Ale to byl pouze příklad. Tím jsem nemyslel, že by ta hra byla pokračování Arkhamu. Tím jsem jen chtěl naznačit, že kdyby se v Arkhamu nahradila ta mytologická část například gangstery, byl by to pořád stejný AT i kdyby vycházel z "reality".

28.7.2017 13:29:20

Gangster Arkham
Já myslím, že MattRicks nenavrhuje udělat Gangster Arkham, ale ukazuje tím, že AT by mohla vycházet z určité reality. Zkrátka je otázka jestli by ta hra byla o tolik horší, kdyby měla reálnější téma?? Podle mě je to zajímavá otázka.

Dodatek: Byl jsi rychlejší, promiň.

28.7.2017 13:31:30 | Upraveno autorem (porovnej)

to Rukavička
Přesně tak jsem to myslel.

28.7.2017 13:32:44

Vybíráme z Bazaru

Predam Terra Mysticu + Fire&Ice + Obchodnici
Predam Terra Mysticu + Fire&Ice + Obchodnici
Akt. cena: 60 €
Končí za: 4 dny

Offcanvas