Síň herních výroků

Každý to určitě známe. Ať hrajeme s nováčky či s ostřílenými deskoherními mazáky, každou hru se objeví nějaká ta hláška. Ať je neuvěřitelně vtipná, nebo už prostě patří mezi ty neustále omílané deskoherní kecy, na které již máte alergii, nebojte se o ně podělit! Všichni se rádi zasmějeme, zaťukáme si na čelo, a třeba taky poznáme trochu z toho našeho deskoherního slangu.

Za nápad děkuji uživateli #5C4RL37 :).
9.5.2017 23:20:15

Tohle
asi zná každý, kdo hraje s dětmi.
"Mě už to nebaví!"
"Tak to zabalíme, no. A chceš si zahrát něco jinýho?"
"Jo!"
"A co to bude?"
"Já nevím,..."
"Co třeba tohle!?"
"To mě nebaví..."

No, mohl bych pokračovat, ale nemá to smysl :).

9.5.2017 23:25:55

...
Jev, který pozoruju především na sobě :):
"Tahle hra vypadá docela složitě..."
"Prosimtě, ta je úplně primitivní!"
"A jak dlouho to trvá?"
"No, když nám to půjde, tak maximálně hodinku a půl, s vysvětlováním pravidel a setupem tak dvě. Ale to fakt maximálně!"
Po hodině vysvětlování pravidel a třech a půl hodinách těžkého strategizování:
"Hm, neříkal jsi náhodou, že to bude lehký a maximálně na dvě hodinky?"

9.5.2017 23:35:07

...
"Potřebuju si odskočit!"
"Si děláš snad srandu, ne? Dyť máš bejt za chvilku na tahu, to snad tu minutu vydržíš!"
Dvacet minut pryč, stále není na tahu:
"Já už bych na ten záchod fakt potřeboval..."

9.5.2017 23:40:19

....
Návrh synátorům.
"Pojďme dát nějakou deskovku"
mladší syn "jasně co třeba Resident Evil"
"to hrajeme furt a máme přes sto deskovek, co třeba XXX"
"tak jo dáme XXX"
po půl hodině
"budeme to dohrávat, nebo dáme něco jinýho?"
" ...třeba Resident Evil"

ach jo

9.5.2017 23:50:51

...
"Jé, sakra, tady mi to trochu nevyšlo... Moh bych si to vrátit zpátky?"
"Jasně, že ne! Karta(/žeton/figurka a další variace) leží, život běží..."
"Ale prosimtě, nedělej... Dyť si minule udělal to samý!
"Cože!? To byla úplně naprosto jiná situace!"
"To bylo úplně to samý! No..., tak mi to nech teď udělat, a já ti to příště taky povolím."

9.5.2017 23:55:38

descent a tah hrdinu
"Tak ja tam vlítnu a vykostim je ..."
"Přestaň si hrat na hrdinu ..."

10.5.2017 08:00:29

Shadow Hunters
"To snad není možný, tak málo času a tolik lidí musím ještě zabít!"

10.5.2017 08:11:27

Descent
Zloděj: Tak ja jdu pro poklad
Ostatni: Pockej jeste musime zabit tyhle nestvury
Zlodej: Tak jo, ale stoupnu si tady na ten poklad a pak ho vezmu!

Druhe kolo:
Ostatni: Neni cas na poklad musis jit doprovodit hosta!
Zlodej: Ale ja na nem stojím...staci mi jen se sehnout! No tak ja chci poklad
Ostatni: Ne, neni cas !!

10.5.2017 08:45:04

Co nema rad asi nikdo
Pri hre po vysvetleni pravidla, ktere jsi treba i zvlast zdruraznoval: "To jsi ale nerikal!"

Pripadne pokud tomuto pri vysvetlovani pravidel predchazelo oznameni: "To je v pohode, to nam vysvetlis behem hry".

10.5.2017 09:03:11

...
mejlo: povedená, byť zřejmě nechtěná, analogie :-D
Za mě zatím dám dvě spíše vtipné situace než výroky:

Hrajeme ostrov a já vysvětloval pravidla... při nich jsem se zmínil o možnosti zisku delfína, který plavce odnese až o tři pole. Později ve hře je na tahu moje máma, upraví si brýle a zcela vážně posadí svého meepla na velrybu se kterou sdílí pole a začne se pohybovat.
"Počkej, co to děláš?"
"Vždyť jsi říkal, že delfín mi dává tři pohyby."

Druhá situace byla u hraní Zombie dice. Jako mozky jsme použili nějaké dětské pexeso, na kterém byl vždy nějaký obrázek a u toho písmeno, které bylo s tím obrázkem nějak spojené. Později ve hře někdo dostal kartičku s chobotnicí na které bylo písmeno "v":
"Ááh a já mám "v" jako... počkej, jako co?"
"To bude asi "v" jako vkutululu."

10.5.2017 09:29:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Eclipse (asi)
Droll mě možná opraví, ale nezapomenu, jak místnost plnou lidí a hledících si svých her odboural jeho hlasitý povzdech od stolu s rozloženým vesmírem:
"Jeho stíhačky jsou větší, než moje bitevní lodě!"

10.5.2017 10:00:06

Eurovky
Euro hry a klasické skučení později hrajících hráčů :-)
- To jste mi toho teda nechali!
- Hmm tak to je mi všechno na h****

10.5.2017 10:15:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Cosmic Encounter
Po druhé partii Cosmic Encounter:

"Ta hra ještě blbější než Krycí jména".

10.5.2017 10:45:41

Descent
Hero1: "Idem sem a vyhluším ti totie patvary..."
Hero2: "A načo?! Tam zhebneš! Ťahaj zbierať runy!"
Hero1: "To by som mohol ale... KDE JE V TOM HRDINSTVO?!?!!"

:D:D

10.5.2017 11:13:42

Klasický herní večer
Já: Tak co budeme hrát?
Syn A: Mě je to jedno, něco vyber.
Syn B: Já nevím, něco vyber.
Syn C: Padající opičky!
Synové A+B: Ne!
Manžel: Karty nebo člobrdo.
Já+synové A, B i C: Ne!
Já: Descenta
Manžel: Ne!
Syn B: Já bych si zahrál Fantoma staré Prahy
Syn A: Ne!
....
No a tak se deset minut dohadujeme o tom, co se bude hrát, až si buď nezahrajeme nic, nebo hrajeme, ale minimálně jeden člověk je u toho otrávenej, popřípadě se rozdělíme do skupin a hrajeme si každej to svoje. Nevím, jestli je to tak jen u nás, ale je to každopádně na budku.

10.5.2017 12:39:27

M

Lewis & Clark
- "Na to ale musíš utratit indiána"
- partnerka - MVDr. - nevěřícně zírá ;)

10.5.2017 13:46:04

"Na to ale musíš utratit indiána"
Asi to sem nepatří, ale přesně tyhle výroky nemám u hry rád. Mám rád, když je u hry atmosféra, která se váže k tématu a příběhu hry a tak se vždycky snažím aby já i moji spoluhráči uvažovali v kontextu hry a říkali "vyšlu indiána, aby udělal to a to ..." nebo "2 indiáni pomůžou té a té postavě (na kartě) získat koně, přejít hory, atd. atd.)

Když se říká "musíš utratit indiána", tak ty postavy ve hře degraduju na nějaké platidlo a klidně by tam mohla být místo indiána červená kostička a já bych jen utrácel a šoupal kostičky po herní desce.

10.5.2017 13:57:21

"Už jsem vám řek', že jsem v tom nebezpečně dobrej?"
;-)

10.5.2017 14:23:50

kren
Podepisuji!

10.5.2017 15:06:00

M
síce sa zhodujem s krenom v tom, že to nepomáha na navodení atmošky a tiež preferujem tematické rozhovory (i keď od lewisa by som to asi neočakával), ale toto ma riadne pobavilo :D

10.5.2017 15:27:27

to Stockyi
... ale vždyť právě Lewis and Clark je jedna z her s nejsilnějším skutečným historickým příběhem a téměř všechny mechanismy hry odpovídají přesně skutečnému příběhu! Stačí si přečíst knížku o této výpravě a jedna komponenta vedle druhé v této hře ožije.

10.5.2017 15:38:25

hlášky, ktoré vždy pobavia
1. "pravidlá sú do 7 minút"

2. --po prvom ťahu-- "som to celé doje..pokazil" --potom samozrejme vyhrá--
:-)

10.5.2017 16:06:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Krycí jména
Kapitánka A - po pěti minutách uvažováni: "Tady se nedá nic vymyslet ani do dvojice."
Členka týmu A: "Tak aspoň něco tam musí být, co třeba 'Dobby 2' jako Skřítek a Ponožky?"

Následuje další uvažování kapitánky A a hádání týmu A.

Pak se dostávám na řadu já jakožto kapitán týmu B a s jistotou dávám nápovědu: "Dobby 2."
Člen týmu B vyvalí oči: "Jako 'dobY'???"
Kapitán B: "Jo."
...chvíle ticha...
Oba hádající členové týmu B tápou, zatímco všichni z A se popadají smíchem za břicho. Po dvou minutách už poker face nezvládám ani i já.
Dalších několik minut si jeden člen týmu B snaží vybavit, o čem se bavily členky týmu A při předchozím hádání a nakonec dojde k tomu, že asi mluvily o Ponožce a Skřítkovi. Načež se ozve druhý člen týmu B, který předtím od udělení nápovědy celou dobu akorát mlčky seděl: "No v Harry Potterovi byl určitě skřítek s ponožkou."

10.5.2017 16:45:16

M

kren
Já s tebou víceméně souhlasím, taky u her aktivně propaguju atmosféru.
Na druhou stranu, pokud máš hráče s pokročilou AP (což byla zrovna ta citovaná situace s L&C),
není divu, že je postrkujeme se zdůrazněním konkrétního mechanismu.
A ano, Indiáni jsou platidlo ;)

BTW poraď (bez ironie) jak atmosféricky a přitom nenuceně vysvětlovat "kostky padly blbě => akce se nezdařila".
Mám na mysli ne první, ale třebas padesátý nebo stý hod v jedné partii.

10.5.2017 17:25:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Fief 1492
"Ty mi uděláš papeže, já ti udělám karidnála."
"Tyhle moderní sexuální polohy..."

BTW - "Utrácení Indiánů" je ke hře o počátcích USA velmi tématické

11.5.2017 12:56:39

Vybíráme z Bazaru

Dva bratři
Dva bratři
Akt. cena: 380 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas