Ruské železnice x Railroad Revolution

Zdravím všechny ;-) Mohli byste mi někdo něco říct k těmto dvoum hrám, resp. porovnat je? Hratelnost, znovuhratelnost a tak. Dík
3.9.2017 10:58:20

...
nikdo nehraje? ;-)

6.9.2017 11:03:38

.
Mám doma Railroad Revolution a Ruské železnice jsem taky párkrát hrál.

Železnice mi v základu přijdou méně znovuhratelné, protože jediné, co se mění, je druh a pořadí inženýrů, co přijdou do hry, a nabídka skrytých úkolů. Herně je to klasický wokerplacement, kde se snažíš urvat lukrativní spoty dřív než soupeři. Nabízí více cest, troufl bych si říct, že jedna z nich je nejlepší, ale záleží, jak moc se o ni hráči perou, protože pokud hodně, mohou se objevit jiné. Ale pokud si každý pojede jinou strategii a vzájemně si do toho nebudou tolik kecat (což teoreticky taky jde), přijde mi, že je to trochu nevyrovnané.

Railroad Revolution je moc pěkná. Mám za sebou zatím 4 partie - 3, 3, 4 a 2 hráči. Naposledy jsme to ve dvou hráli jen něco přes hodinu, což mě dost překvapilo, protože mi to přijde pocitově jako "delší hra", ale ve výsledku ani není, navíc má proměnlivou délku závislou na tom, jak moc hráči "staví". Je to možná trochu míň znovuhratelné než jiné kousky od stejného vydavatele (např. Nippon, Zhanguo, Madeira) - pokud se to dá teda na základě 4 partií odhadnout, ale dají se tam zkoušet různé strategie, i když nejsilnější je asi věnovat se úkolům. Líbí se mi princip sólo worker placementu, kdy můžeš vždycky udělat akci, kterou chceš a jediné, o co se na plánu perete, je, kdo bude kde jako první, protože je z toho zpravidla výhoda. Ale soupeři tě nezablokují jako např. v Ticket to Ride.

EDIT: Co se týče objektivní znovuhratelnosti RR, tak hráči na začátku náhodně dostanou startovní úkoly, následně si po jejich splnění vybírají polonáhodně nové, taky bonusy ve městech, startovní bonusy a destičky smluv se pokaždé před začátkem hry míchají, takže zdrojů variability je tam podstatně víc.

Na vysvětlení je to obojí časově i složitostí cca nastejno, prodlevy mezi tahy budou asi menší v RR, protože tam ti nikdo nezaplácne pole, plánuješ si typicky celé kolo dopředu a v pohodě i 2-3 tahy dopředu (pokud ti někdo nevyžere nějaký potřebný bonus :) ).

Za mě je lepší RR, než RŽ, ale je to jen jeden názor. Navíc k RŽ vyšlo už několik rozšíření, ke kterým jsem se bohužel zatím nedostal a kde docela i přibudou nová pravidla a možnosti. Tam podle mě znovuhratelnost docela naroste, otázka je, jak je to s dostupností těch rozšíření v ČR. Lokalizovaná na rozdíl od základu nejsou, ale ani jedna z obou her (RR i RŽ) nemá na komponentách texty (nevím, jestli v rozšířeních třeba nepřibylo něco, kde je to potřeba), takže to asi není limitující faktor.

6.9.2017 11:44:39 | Upraveno autorem (porovnej)

kew
dík za obsáhlý náhled.
Myslím, že radši počkám na 18CZ :-D

6.9.2017 11:53:08

Railroad revolution
Za mne taky spíše RR, na 18CZ se taky těším ale RR jsou super.

6.9.2017 12:10:04

Tajemna
Dobra volba podle me.
Taky jsem hledal nejakou opravdovou vlackovku a po predobjednani 18cz jsem prestal hledat.

Cetl jsem si pravidla ruskych zelezni a z vlakama to nema nic spolecneho. Je to ciste pocitaci euro prakticky bez tematu.

RR na tom budou mozna o neco lepe, ale vlackovku s pokladanim zeleznic a ekonomiku bych v tom taky asi nehledal.

kdyz uz vlackovku tak snad jedine railroad tycoon

6.9.2017 12:15:03

nutno dodat
že RR a RŽ jsou klasická budovací eura, zatímco 18CZ by (pokud bude spadat do rodiny 18xx her) měla být akciovka, takže podle mě dost odlišný herní zážitek. Pak jde o to, jestli hra "má mít vlaky", nebo jde i o to, o co v ní jde ;D

6.9.2017 14:52:40

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny: Pád Astaporu
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas