Prodejnost deskových her

Existují nějaké statistiky, které se týkají prodeje deskových her? Mě by totiž zajímalo, kolik se celosvětově prodá titulu, který je úspěšný (Blood Rage, Descent, Robinson Crusoe, atd.)? A pokud se takový úspěšný titul v plus mínus normální cenové relaci (1000-2000) dočká lokalizace, jaký je přibližně náklad pro Českou republiku? Pokud to samozřejmě není obchodní tajemství.
6.8.2017 07:38:04

...
Jo to by mě zajímalo také. Ale z toho co tak nějak jsem slyšel z podcastů, tak úspěšné hry se prodá zhruba 10 000 - 15 000 kusů celosvětově, a to by měl být zhruba náklad na první vydání a fakt hodně velkého hitu se prodá i víc, hodně se mluví o číslu 30 000 že to už je mega hit, ale nevím jestli je to v rámci jednoho print runu nebo celého roku či více. Ale hodně se to liší... Pak hry starší a hodně úspěšné se vyšplhávají do řádů statísíců a ty největší hity jako carcassonne a další jsou v řádech milionů v rámci několika print runů. Jinak co jsem četl tady v diskuzích, tak prý pro čr je potřeba minimálně vydat 1000 kusů aby to mělo cenu, ale také si myslím, že jsou i menší print runy.

6.8.2017 09:14:31 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Ono se to celkové číslo zjišťuje hůř asi i proto, že pokud se hra dočká lokalizace, většinou se pak prodává pod hlavičkou jiné firmy, takže pro nějaký přesnější výsledek by se musel udělat součet všech těch verzí.

6.8.2017 09:24:08

CGE a Kryci jmena
http://m.ihned.cz/c1-65832530-ceske-deskove-hry-se-prodavaji-po-milionech-zajem-o-specialni-verze-ma-disney-i-marvel

6.8.2017 09:44:50

...
tak to čumím, že by konkurent monopol do budoucna? :D

6.8.2017 13:29:23

prodejnost
přesný čísla ti nikdo neda ale pokud se hra dočká reprintu tak je uspěšna protože se podařilo prodat alespoň ten první naklád, který by měl zajistit navratnost + něco navíc.

Uričitě se podívejte na tu přednášku CGE na YT tam je o těch číslech docela dost řečeno.

7.8.2017 11:36:29

Přednáška CGE
Kde konkrétně to najdu? Když jsem se teď díval na YouTube na seznam videí Czech Games Edition, tak jsem tam nic, co by se tvářilo jako přednáška, nenašel.

7.8.2017 11:45:51

prednaska
https://youtu.be/iLvmchOgubs

7.8.2017 13:10:18

Prodeje
Tak jsem se na tu přednášku podíval a byla opravdu hodně zajímavá. Rozhodně doporučuji všem fandům deskovek najít si na ni ty dvě hodiny, protože tolik zajímavostí ze zákulisí se asi jinde hned tak nedozví.

Jinak, co se týče těch prodejů, našel jsem nějakou diskuzi v angličtině, kde byl zmíněn jeden podcast, ve kterém byla uvedena nějaká další čísla. A sice, že pokud hra prodá nad 100000 kusů, tak už se řadí mezi nadčasové klasiky. Další zmíněná čísla byla dokonce o něco nižší, než jaká zmínil matewr84. Konkrétně tam psali, že pokud se hry prodá 10000 kusů, vede si lépe než většina ostatních a i 5000 kusů se dá považovat za solidní úspěch.

Upřímně musím říct, že tahle čísla mě hodně překvapila. Když si vezmu, že se jedná o celosvětové prodeje, tak jsou celkově hrozně nízká. Já blbec si původně myslel, že všechna tato čísla budou minimálně desetkrát vyšší. Až díky nim jsem definitivně pochopil, že například diskuze o tématech v AT hrách byla absolutně bezpředmětná, protože s takhle nízkými čísly si zkrátka skoro žádný vydavatel nemůže dovolit experimentovat.

Jinak ty 2 milióny prodaných kusů Krycích jmen mě zase až tak nepřekvapily s ohledem na to, že se jedná víceméně o párty hru, která je navíc poměrně levná, takže si ji snadno koupí i lidi, kteří se o deskové hry jinak nezajímají. Ale že takové pecce, jakou je Galaxy Trucker trvalo 10 let než se dostala na 100000 kusů, to mě opravdu zaskočilo. Já si fakt původně myslel, že na taková čísla se hra dostane za pár měsíců.

Díky moc za příspěvky, opravdu mi toho hodně vysvětlily.

7.8.2017 18:54:07 | Upraveno autorem (porovnej)

cisla
tie cisla zodpovedaju cca aj predajom knih napr. Par tisic kusov je velky uspech. Naozaj sa nehybe nic v milionovych cislach v predajnosti ani na svete. :-)

7.8.2017 20:28:08

"Nízká" čísla
Berte to jako pozitivum.
Pokud by bylo nutno prodat hry v řádech desetitisíců, nebyl určitě takový výběr her :-)

7.8.2017 21:13:40

Čísla
Já jsem si hlavně myslel, že se celosvětově jedná o daleko větší byznys. Ale pak jsem si v jednom článku na deskofobii přečetl, že veškerý obrat z hobby marketu v USA (deskové hry, figurkové hry, sběratelské karetní hry, stolní RPG, atd.) činí "jen" 1,2 miliardy dolarů a že deskové hry se na tom podílí jen asi z 20%, což je "jen" zhruba 240 milionů dolarů.

Ono z toho textu není úplně jasné, jestli měl Petr v tu chvíli na mysli zisk nebo obrat, ale i kdyby to byl zisk, tak to zase tak oslnivé číslo není. Vždyť tolik dneska v pohodě vydělá jeden úspěšnější film.

Ale co, sice to není ta nejklíčovější část zábavního průmyslu, ale svoje zákazníky si to najde. Tak za to buďme rádi.

7.8.2017 21:52:17 | Upraveno autorem (porovnej)

ruy

cisla, cisla...
Sa necudujte to su tie karty na fotopapier tlacene a tokeny z kapa desek...
;)

8.8.2017 01:06:28

Úvaha
Taky jsem byl překvapený když jestli zjistil i čísla u nás ....

.... respektive když jsem řešil s Michalem Ekrtem (BF) prodejnost u rozšíření konkrétně od FFG, tak většinou mají minimální náklad 500 ks a průměrný prodej za půl roku bylo 70 ks (takže strašná návratnost - a to je v tom co braly eshopy na sklad).

- ale to byla jenom odbočka

Ono deskovkářský trh je hodně specificky (když pominu MTG a podobné TCG). Jde hlavně o vlastnictví. Běžné spotřební zboží (i hry) jsou postaveny na tom, že si to koupí všichni kdo to chtějí. Kdežto u deskovek tenhle jev mizí. Když pominu herní kluby tak stačí klasická parta 6 lidí co ne různě setkávají a hrají deskovky, pokud se ve skupině nějaká hra zalíbí tak ji kupuju z pravidla jenom jeden člověk, ale užívá jich všech 6 na střídačků a často se půjčí dál nebo dále přeprodávají pokud se ohrajou. K tomu si přidejme dražší hry, kde je trh o kus menší (bez party her, dostihů, monopoly, carcassonne a jiné zlo). K tomu všemu přispívá i to že toho vychází spousta a lidi hlavně rozpočet a čas který mají pro hraní (a často i preference celé party) nutí mezi hrami vybírat.

8.8.2017 13:48:10

:)
Podle mně uvedená čísla moc nemají vliv na podmínky v české kotlině. Když se podíváte na ceny her v usa/británii a vezmete si jejich platy tak je tam úplně jiná kupní síla než u nás. Je to také o tom, že nemusí mít jeden finančně náročnější koníček jako deskové hry, ale mohou si těch zálib dovolit více. To že u nás každý nebude ochoten pravidelně upgradovat herní pc, tak na západě to takový problém být nemusí. Osobně vnímám počítačové hry jako konkurenta her deskových. Kdyby ffg fungovalo primárně v ČR, tak si těžko mohou založit obchodní model na malých rozšířeních, lcg apod. To co popisuje Michal platí určitě u nás, nevím jak na západ, kde když je deskoherní sraz geeků a co jsem četl reportáž kdysi kolik má každý v průměru doma krabic, tak se mi protočili oči.

8.8.2017 14:27:43

to jeny
Mám spíš zkušenost že když se ve skupině hra zalíbí tak ji obratem ostatní taky objednají. Vem si třeba ted fox in the box. To jsou mega specialky který většina hraje ( pokud vůbec ) ve stejné partě a stejně si to objednají všichni.

Problém rozšíření blackfiru je podle hlavně v tom že jim nikdo nevěří že to bude dobře přeložené a že vydají všechno co výjde. Pro mě hra kde přeloží 2 rozšíření ze 4 znamena, že nekoupím ani ty dvě. A to se bavíme o geekach, běžnej smrtelník co kupuje deskovky děckam pod stromeček neřeší rozšíření vůbec.

8.8.2017 15:25:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Ad paladin
Nemyslím si, že by byla nízká prodejnost díky skepsi geeků vůči blackfire, věřím, že kvůli tomu možná prodají tak od deset kusů méně, páč stejně i ti co většinou brblají si to koupí z důvodu kompletace.. a podle mě ti co si to koupí s předstihem v aj verzi, akorát sami sobě tak trochu lžou, že by to neudělali, kdyby BF vydával všechna rozšíření, protože u rozšíření se už hlavně jedná o závislost, kterou pohání touha a ta je často neovladatelná, tedy imho 90% kupujících rozšíření koupí ihned po oznámení a nečekají jestli to náhodou vyjde v čj. Ale určitě se najdou vyjímky, jen si nemyslím, že by to byly nějaké velké počty, max pár desítek. Prostě na rozšíření je český trh příliš malý a kdyby se BF řídilo pravidlem že mají vydávat všechna rozšíření ke hře, taks se obávám, že by vcelku tratili, hodně lidem stačí jen jedno "esenciální" a další už neřeší a těch lidí si myslím, že je většina. Stačí se podívat na seznamy her co hráči vlastní, třeba u Arkham horror ještě před čj verzí jsem tu viděl skoro u všech jen dunwich... nebo i u toho carcassonne je hodně vidět, že valná většina lidí vlastní jedno, max dvě rozšíření, povětšinou první či druhé. Takže argument, že za neprodejnost rozšíření si může bf sám je imho lichý.
Jinak díky za zajímavé údaje díky této diskuzi

8.8.2017 15:48:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Akt. cena: 10 Kč
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas