Nejlepší dungeon/RPG

Když už tu máme téma nejlepší malé karetky a nejlepšího deckbuildingu, tak by mě docela zajímalo, který dungeon crawler případně deskové RPG považujete za nejlepší a proč?
26.12.2017 14:05:52

Z pohádky do pohádky!

26.12.2017 14:34:05

:D
Pokud chodíš do první třídy, tak jak psal aradraug.

26.12.2017 14:44:16

Z pohádky do pohádky!
(Ta verze pro dospělé.)

Epičtější crawl s ikoničtějšími postavami jen těžko pohledáš.

26.12.2017 15:05:24

Možná taky ještě
Death Maze.

Proč? To člověk fakt musí zahrát.

26.12.2017 15:06:42

Warhammer Quest
Ten z roku 1995.

Nadčasová hra, pro některé svatý grál ameritrashe, originální provedení, ze kterého těží moderní kobkovky. Je to v podstatě sandbox, který lze hrát třemi způsoby (samostatná hra; kampaň; plnohodnotné RPG).

Desítky hrdinů, ještě víc typů monster, stovky předmětů, náhodné události a drastická obtížnost.

Co na tom nemilovat? ...cenu.:-((

26.12.2017 17:11:43

pivolil
Dovolím si trošku zvážnět: Warhammer Quest z roku 1995 fakt ne. Horší hru bych v této kategorii hledal jen těžko.
Náhoda na 100%, RPG 0%, taktika tak na 5%. Kampaň 10%.
Kupovat maximálně jako sběratelskou záležitost.
Mám, hrál jsem, mluvím z vlastní zkušenosti.

26.12.2017 18:44:01

aradraug
RPG 0 %???

Upřímně tu nejsi objektivní. Máš pravdu v tom, že tohle není hra pro velké stratégy, taky se bavíme o dungeon crawleru... Dovolím si tvrdit, že se v tomto typu her vyznám, a WQ je pro mě špice.

Ale každý má svůj názor, nebudu ti brát ten tvůj. :-)

26.12.2017 19:14:52

pivolil
Ano, RPG na 0%
Fakt, že postavy získávají nějaké dovednosti, není RPG. A samotná hra ani nijak hraní rolí nepodporuje, ani k němu nevybízí.

26.12.2017 20:04:22

aradraug
Jenom krátce:

a) nejspíš jsi nečetl pravidla, jinak bys neřekl, že hra nepodporuje hraní postavy

b) pokud je pro tebe RPG deskovka jen o hraní postavy, pak by jsi musel škrtnout všechny kobkovky jako jsou DnD board game, Shadows of Brimstone, Claustrophobia atp.

ale asi tu jen zbytečně plevelíme diskuzi, takže tímhle bych to za sebe uzavřel a ať si každý udělá obrázek sám za sebe :-)

PS: budu rád, když sem hodíš svoji oblíbenou dungeon hru (pokud jsi teda z pohádky do pohádky nemyslel vážně).

26.12.2017 21:54:51

pivolil
Aktuálně asi Sword & Sorcery.

A ano, ještě jsem nehrál deskovkový dungeon crawl, o kterém bych řekl, že je RPG. Jsem holt zmlsaný :-)

26.12.2017 23:20:28

Gloomhaven
Za sebe bych řekl, že Gloomhaven. Zatím mám za sebou jen první misi, ale herní systém je zajímavý, je tam rozvoj postav a je tam spousta herního potenciálu

27.12.2017 10:19:37

aradraug
To je uplně stejné ,jako byly hádky, jestli Diablo na pc je nebo není rpg .

27.12.2017 10:27:47

Bastacka
Ano.

27.12.2017 11:59:36

Bastacka
To teprve příjde (e;

27.12.2017 20:55:09

Descent
Rozhodně druhá edice Descenta. S rozšířením Labyrint zkázy jsem ho pořídil na zdejším bazaru za necelé dva tisíce. A za to mám k dispozici 12 různých hrdinů, 12 povolání, 13 typů monster, nespočet předmětů a hlavně tři masivní kampaně (Runa stínů, Dědicové krve a Labyrint zkázy). Navíc hra nabízí možnost hrát jak s Pánem jeskyně tak kooperativně (což vlastně dává k dispozici další kampaň). A to všechno v češtině a se skvělou podporou hráčské komunity.

A teď si to srovnejte s kdejakým předraženým kickstarterovým blábolem plným supermegacool figurek, za který vysolíte klidně i 4000 a nedostanete ani zlomek toho, co nabízí Descent.

Králem deskových dungeonů je Descent: Výpravy do temnot (2. edice). Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

28.12.2017 19:22:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Pohled bývalého hráče počítačových RPG
Tenhle komentář silně nedoporučuji číst fanouškům deskových her na hrdiny, protože v něm je dost kritiky na jejich milovaný žánr.

Deskovkám se jako svému novému hlavnímu koníčku věnuji teprve pár měsíců. Předtím jsem jako spousta zdejších hráčů hrál pouze hry na počítači nebo konzolích všeho druhu. A mým jasně nejoblíbenějším žánrem vždy byla RPG. Jakákoliv. Od Baldur's Gate, přes Oblivion, Final Fantasy až po Diablo. Od klasických, přes japonská až po hack 'n' slash. Nikdy mi nezáleželo na vzhledu (poslední dvě dohraná jsou Dungeon Warrior IV a Final Fantasy III pro první Nintendo), vždycky byl pro mě důležitý pouze příběh, atmosféra a vývoj postavy. A proto jsem po přechodu na deskové hry primárně vyhledával něco, co by plus mínus počítačová RPG připomínalo. Čekal jsem, že to nebude nic extra, ale tohle jsem vážně nečekal.

Je pravda, že jsem zatím nevyzkoušel ani zdaleka všechno, ale přece jenom ty, která jsem vyzkoušel, mě přinejlepším nenadchla (Descent, Gloomhaven, Mice and Mystics) a přinejhorším vysloveně zklamala (Zombicide: Černý mor, D&D: Legend of Drizzt, Andor). Další jsem sice nehrál, ale po shlédnutí řady videí na YouTube jsem z nich taky nijak nadšený nebyl (např. Sword & Sorcery, Warhammer Quest: Silver Tower, Kingdom Death: Monster, Conan, Runebound). Vizuálně jsou ty hry v pořádku, ale to je asi tak vše. Příběh byl skoro ve všech hrách jen fantasy klišé bez jakékoliv hloubky, který by stěží stačil na solidní povídku, atmosféra minimální a vývoj postavy prakticky neexistující (to, že po splněném questu dostanete jednu kartu zkrátka nepovažuju za vývoj postavy).

A hlavně mě ty hry neskutečně zklamaly po mechanické stránce. Chodím s kouskem plastu většinou po čtvercích, dojdu k nepřátelskému kousku plastu, hodím kostkami, když mi to nepadne, použiju kartu a po porážce jednoho nepřátelského plastu jdu hledat další, abych si celý proces mohl zopakovat. Na začátku celé téhle parády mi někdo přečte dvě rozvitá souvětí, která mě mají dostat do příběhu a po dvou hodinách plácání od nikud nikam mi opět někdo přečte tři věty, abych měl pocit, že to mělo smysl. Atmosféru jsem cítil akorát u Mice and Mystics (díky příběhovým pasážím vloženým i do samotného hraní) a u Descenta, kde jí ale tvořil výborný Pan jeskyně, který do toho dával všechno, ale kdyby tam byl někdo slabší, nebyla by to taky žádné rodeo. Ze začátku jsme se skoro vždy u všech her snažili přidávat atmosféru vlastními komentáři, ale stejně to nikdy nikdo nevydržel celé dvě hodiny a nakonec to vždy skončilo jen občasnou průpovídkou.

Takže když to shrnu ze svého pohledu, hrál jsem nebo jsem aspoň viděl skoro to nejlepší, co tento žánr v deskovkách nabízí. Kromě Mice and Mystics jsem z žádné hry necítil příběh ani atmosféru. Kromě Kingdom Death: Monster mě ani v jedné hře nenadchnul vývoj postavy. A kromě Gloomhavenu se mi ani jedna hra nelíbila po stránce herních mechanik. Má smysl hledat dál? Přehlédl jsem nějakou zásadní hru? Nebo bude zkrátka lepší věnovat se u deskovek jiným žánrům, protože to lépe udělat stejně nejde? Je chyba v těch hrách, ve mně nebo v mých herních partách?

29.6.2018 08:42:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Zkus něco jiného
Když se ti to nelíbí z pohledu mechanik, tak zkus třeba Warhammer Quest: dobrodružná karetní hra. Tam se všechny akce odehrávají jen přes karty. Je fakt, že po každé akci si také hodíš kostkami, abys viděl, jak jsi dopadl, ale ty akce jsou dost rozmanité a hlavně je musíš střídat, takže ten stereotyp není tak strašný. Vývoj postavy tam sice taky není nijak excelentní, ale v průběhu kampaně je docela znát a z příběhu si na zadek asi nesedneš, ale rozhodně není špatný. Bohužel má hra pouze jednu kratší kampaň (5 scénářů) a to je vše. Ale pokud by se ti líbila, v průběhu letošního roku má vyjít hra Heroes of Terrinoth, která je postavená na úplně stejných mechanikách a navíc je díky politice FFG solidní šance, že kampaní bude mnohem víc.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

29.6.2018 08:56:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Buenos
Ohledně deskových her se považuji spíše za laika, ale nejsem si jistý, jestli hledáš v těch pravých vodách. Pokud chceš hutný příběh, deskovky asi nebudou to pravé ořechové (možná nějaká taková existuje, ale nenapadá mě žádná, která by splnila nároky). Doporučuji začít hrát opravdové rgp, jako je Dračák, Shadowrun nebo GURPS a ne rádoby rpg. Tam si užiješ všechno, co hledáš

29.6.2018 09:14:41 | Upraveno autorem (porovnej)

BuenoExcellente, Mathyas
Som na tom veľmi podobne. Keď som vstúpil do sveta board games, tak som tiež skúšal kadečo, aby som naplnil moju RPG vášeň. Je to proste tak, že na stole skutočné RPG neexistuje. Iné to je s klasickými RPG hrami kde ti stačí kocka, príručka a fantázia.

Išiel som od descenta cez mansion of madnass, či arkham horror až po claustrophobiu (1. descent bol ešte ako tak OK) ale jednoducho som to pred pár rokmi vzdal. Keďže sa jedná o stolovku, chcem v nej trochu zapotiť mozog (hlavne taktiku) + ku tomu mať RPG prvky, toto sa len z časti podarilo Descent (1ed). Nie nezmyselne len "hack and slash" - hádzať kockami v PC terminológii. Posledné roky tento žáner na stole úplne obchádzam a už vôbec ani nevyhľadávam na hranie (okrem Magic Realm, ale to je zase iná káva). Po veľkých ódach ešte rozmýšľam, že by som si zadovážil Gloomhaven, ale ak by som tak mal učiniť, tak jedine až po vyskúšaní. Určite nechcem vysoliť 4 litre kvázi na slepo.

29.6.2018 09:22:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Mathyas
Díky za tip. Tohle už mě taky napadlo, ale ani já, ani nikdo jiný z mých přátel jsme to nikdy nehráli a nějak na to nemáme kuráž. A jelikož ostatní spoluhráči proti deskovým "RPG" takové výhrady nemají, nejspíš je k tomu budu těžko přesvědčovat. Ale zkusit se to může.

29.6.2018 09:23:14

Bueno
Příběh, atmosféra, vývoj postavy, bez tupého pohybu po mapě a házení kostkami... z toho mi vychází LotR nebo Arhkam Horror LCG ;-)

***
Deskoherní inkvizitor

29.6.2018 09:54:26

Pathfinder ACG
Zkus se podivat na Pathfinder Adventure Card Game. Momentalne existuji 4 zakladni hry a k nim pridruzena rozsireni. Vyber si zasazeni, ktere se ti libi. Jedna se o ciste karetni hru, kde se ale hazi RPG kostkami (d4, d6, d8, d10, d12) na souboje a akce. Ve hre se odviji jakysi lehky pribeh, ktery sestava z 6 dobrodruzstvi (kdyz zahrnu veskera rozsireni) a kazde z nich z nekolika kapitol. Jedna herni seance predstavuje prave takovou pribehovou kapitolu. Kazdy hrac si na zacatku pribehu vybere z pomerne slusne rady hrdinu ruzneho povolani a s odlisnymi schopnostmi. Postavy jsou vcelku originalni a kazda se hraje jinak. Po dohrani si hraci vylepsuji svoje balicky z pokladu, ktere ziskali behem hrani a vylepsuji svoje schopnosti (na karte hrdiny si zaskrtavas policka vylepseni). A pak se prechazi na dalsi kapitolu. Po dohrani celeho dobrodruzstvi jsou nejaka vetsi vylepseni a pokracuje se s dobrodruzstvim dalsim. Hrani samotne je trochu abstraktni, protoze se jedna o karetni hru. Velmi se mi libil vyvoj postavy v prubehu cele kampane. Hra neni moc tezka. Dobrodruzstvimi se proplouva relativne snadno, kdyz hraci hraji chytre. Ale existuje jista sance na smrt hrdiny. Hrac si pak musi zvolit jineho hrdinu na levelu 0.

29.6.2018 10:02:33

Bueno
Samozřejmě časové i kvalitativní nároky jsou jinde, ale když se jednou za měsíc dokážete sejít a zahrát si, tak proč ne. Navíc, dneska je všude plno materiálů, dobrodružství, světů apod. Dobré by bylo začít s někým zkušeným, kdo by to vedl. Držím palce!

29.6.2018 10:03:19

Pathfinder, Arkham LCG
Díky všem za tipy, pro mě budou asi opravdu lepší variantou ty karetní "RPG", protože ty mechaniky mi tam sednou určitě mnohem lépe. Dungeon crawlery mi totiž nejvíce ze všeho připomínají ty hack 'n' slash hry, které jsem sice taky hrál, ale spíš jen okrajově.

Je tam ale jiný problém, a sice angličtina. Já sice anglicky rozumím a docela obstojně a myslím si, že moji spoluhráči to mají tak 50/50. Ale u her s příběhem mám obavu, že nikdo z nás ten text nedokáže překládat tak plynule, aby vytvořil tu správnou atmosféru (vyzkoušeno např. na Gloomhavenu).

29.6.2018 10:15:26

Arkham LCG ano, Pathfinder nebrat
Arkham Horror LCG je určitě něco, co by tě mohlo zaujmout. Příběh tam je silný a ne jen tak na doplnění. Zároveň je tam nějaké levlovani postavy přes lepší karty. Ale rozhodně atmosféra je velice silné.
Pathfinder oproti tomu příběh skoro nemá. Je to spíš takové euroidni a optimalizační. S kamarády jsme ho hráli, protože to je vcelku rychlé, ale příběh tam bude jen takový, jaký si ho uděláš. Sice tam jsou různí nepřátelé s různými schopnostmi, ale ve výsledku jde o to zavřít lokace a sejmout bosse. A to stále dokola v x různých variantách.

29.6.2018 10:23:09

Vybíráme z Bazaru

Fallout inserty Feldherr na základ a rozšíření
Fallout inserty Feldherr na základ a rozšíření
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas