Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
"Fog of war" mechanika
Zdravím všechny,fog of war
Co se zkusit inspirovat loděma? :)
Tim myslim, že by každý hráč měl svou mapku, kde jeden by hrál za hlídky a druhej za "špióna" a ve chvíli kdy je hlídka na obchůzce byste si sdělili číslo/označení pole, na kterém se nacházíte a pokud by se shodovala (nebo by se křížili "linie výhledu"), tak by nastal boj nebo tak něco? :)
Od toho by se dalo i odvodit/odhadnout kam se druhý hráč dle posune...
Nebo by číslo/označení pole sděloval jen hráč hrající za hlídky, aby si špión mohl vysledovat pohyb a naplánovat svůj...a hráč za špióna by musel nahlásit kde se nachází jen v určitých případech...třeba.
jen co mě tak z patra napadlo :)
...
Fantom stare Prahy, Dracula, Whitechappel... vo vsetkych tychto hrach sa jeden hrac hybe tak, ze ho ostatni nevidia
Zkus
Ninja: Legend Of The Scorpion Clan
괜찮아
...
nápad. Špion by se pohyboval skrytě (zapisoval označení pole na papír, vykládal karty). Hlídka by měla žetony hluku, podobně na principu blipů ve Space Hulku. Některé by byly jen slepé návnady, jiné by z druhé strany měly hlídku a její typ. Pokud by se spolu špion a hlídka setkaly na jednom poli, tak to musí špion přiznat s tím, že žeton hlídky by se odhalil a hlídka by provedla test, zda špiona vidí také. Popřípadě může špion dělat při každém pohybu test, zda produkuje hluk, popřípadě, ho může produkovat naschvál, aby někam nalákal hlídku. Nikdy to asi nepůjde převést dokonale, takže když špion otočí žeton návnady, tak hráč za hlídku bude vědět, že tam byl atd. Ale aspoň něco :)
___
redaktor Deskofobie
nebo
Escape From the Aliens in Outer Space
Sekigahara
Pro mne nejdokonalejší princip "fog of war", co jsem hrál byl ve hře Sekigahara. Pokud jsi to nehrál, tak zkus si to zahrát, nebo se aspoň seznam s pravidly. Hráč má vojsko, které je třeba dostatečně silné a ví kudy se pohybuje soupeř, ale neví jak je soupeř silný a neví, kdo z vlastního vojska bude loajální, takže vědět kudy se pohybuje soupeř nestačí.
Pro mne je v Sekigahaře herní systém naprosto dokonalé vyvážené "fog of war" a přitom to není nějaká náhoda, ale dokonalý systém, který mohu strategicky ovlivňovat.
Magnety
O tomto jsem premyslel pred 10-ti lety kdyz jsem si delal hru ala warcraft. Zelezna deska na jedne strane magnety hlidky na druhe plizivce.
Ani jeden hrac nevidi na souperovu stranu. Hraje se na kola pokud magnet hlidky uvolni plizivce na druhe strane, plizivec byl odhalen.
Magnety
Hra na tomto principu vyjde letos, od Brain Games (IceCool)
je to předělávka starší hry s Mumií
https://boardgamegeek.com/boardgame/36648/pyramid-pengqueen
--------------------------------------
Nevěřící Tomáš nevěří na Speedyho a Ježíška
S radostí prohraje jakoukoliv historickou hru
Střet zájmů jen s manželkou
marek
jo to vím, že tady byla na trhu hra s mumií.
Ale dalo by se to předělat na bitvu armád netahalo by se tam pouze jednou figurkou ale daleko více figurkami.
.
Ve válečných hrách série Band of Brothers se používají už dříve zmíněné Conceal žetony - tedy měl bys např. 1 špiona a 3 prázdné žetony, všechny lícem dolů a hýbal bys s nimi současně. Není to dokonalé, ale je to dost blízko.
Další možností je systém bloků, který používá firma Columbia Games, ale tam už je skryta jen síla jednotky - tzn. víš, že se na tom místě nachází...
Obecně blokové hry
Colombia jich má hodně.
GMT má třeba FAB sérii, Crown Of Roses, Hellenes...
--------------------------------------
Nevěřící Tomáš nevěří na Speedyho a Ježíška
S radostí prohraje jakoukoliv historickou hru
Střet zájmů jen s manželkou
Můj názor
Asi to není přesně to, co si představuješ, nicméně bych se přikláněl k tomu, že pohyb špiona udělej skrytě, zatímco hlídky jsou viditelné. Protože bude opravdu těžké vyřešit, aby měly obě strany skryté pohyby a přitom se zvládly informovat, když na sebe narazí. Navíc jeden skrytý špión uvidí v osvětleném táboře mnohem víc, protože lidé v táboře nemají motivaci se skrývat. Hlídkují spíše z rutiny a nemusí tušit nic zlého. Dostal by ses do situace, kdy obránci tábora ví velmi málo a každá stopa pro ně bude de-facto velmi cenná, co se informací týče. Naopak pokud bys špionovi musel poskytovat tunu dat o tom, co vlastně vidí, tak na základě toho, co mu řekneš, by si hráč špiona snadno domyslel, odkud je pozorován. Což nechceš. Takže jako jediné smysluplné řešení vidím "tábor otevřeně", špion skrytě. Dává ti to navíc hromadu zábavných možností, jaké akce a s jakým dopadem může špion provádět.
Pokud bys nutně chtěl mít pohyb obou stran skrytě, tak mě leda napadá zapojit třetího člověka, který by dohlížel na to, co má kdo vědět a předával tajně informace tak, aby nikomu nenapověděl. Ten by se ale u hry asi řádně nudil. Navíc si myslím, že by to předávání informací bylo velmi zdlouhavé a hra by tak byla velmi nudná.
Nahradit bys ho mohl asi jen aplikací, ale ta by byla tak komplexní, že bys vlastně vyvinul PC hru.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
MoM: 2nd edition + namalovan fig + insert + tokeny
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 3 dny