Hodnocení her zaměstnanci vydavatelství v diskusích

Přemýšlím o tom, zda by nebylo vhodné, aby zaměstnanci vydavatelství přiznávali svou příslušnost, pokud se v diskusi pouští do hodnocení vlastních produktů. Napřiklad nickem, ze kterého by bylo patrné pro koho pracují.

Neberte to prosím jako polemiku s jejich názory, nicméně diskuze na ZH pro mne byla velmi často vodítkem, jaké hry koupit a byl bych rád, kdyby to tak mohlo zůstat. Pokud se tu začne objevovat více hodnocení a diskuzních příspěvků, u kterých nebude jasné, že jsou psány zainteresovanými osobami a nikoliv běžnými hráči, ztratí tím diskuze část své věrohodnosti.

Jen pro ujasnění - jsem rád za příspěvky či komentáře kohokoliv, jen bych chtěl vědět, kdy mám z nadšení diskutujíciho pár procent ubrat :-)

Jsem jediný, kdo to vidí takto nebo máte podobný pocit?
10.11.2017 17:01:34

hmm
Zajímá myšlenka, ale muselo b to být dobrovolné - změna nicku... Asi jediný kdo to tu tak má je Michal-BF a to je opravdu fajn. Kdyby si takto každý připsal za nick třbas -rex, -albi atd. ,tak by to bylo v diskuzi přínosné z více důvodů. Člověk by se pak mohl i ptát přímo jednotlivců na to co by je zajímalo vzhledem k místu jejich práce. Otázka je jestli by tito lidé o takovou "publicitu" stáli.

10.11.2017 17:30:15 | Upraveno autorem (porovnej)

@Riddleboy
Já to takhle vůbec nevidím, spíš naopak. Kluky z různých vydavatelství znám a na jejich názory se můžu spolehnout. Podle mne nerozlišují v hodnocení her, jestli je jejich nebo cizí, ale hodnotí hru jako takovou. Pokud jsou ze hry, kterou vydávají nadšení, tak jsou nadšení proto, že si ji vybrali do jejich portfolia protože hra byla podle jejich názoru dobrá. Takže od daného člověka bys dostal stejný názor na konkrétní hru i kdyby nebyl z toho kterého vydavatelství.

Já na rozdíl od tebe když hodnotí hru kluci z vydavatelství tak ještě nějaké bodíky přidám, protože vím, že jsou zkušení a neplácají jen reklamní nesmysly.

10.11.2017 17:31:48

Neříkám, že je to obecný jev,
ale u hry Královský bál si dal hodnocení autor a to není jediný případ, pokud se nepletu.

10.11.2017 17:40:48

Krkavec
JJ třeba RobotiCS se takto řešilo hodně :)

Ale zas je rozdíl mezi autorem hry a zaměstnancem vydavatelství. Autoři by si prostě vlastní tvorbu hodnotit neměli... to je na druhých.

10.11.2017 17:45:25

přiznávání
Ano, už mě to taky napadlo. Nejen ve spojitostí s RobotiCSem, který skončil - řekněme si to na rovinu - veřejným lynčem. To je podle mě stejně nežádoucí jako manipulace s hodnocením a veřejným míněním. (Nejde jen o hodnocení, ale i o diskuze.)

Zatím jsem nic takového bohužel nejvyššímu nenavrhnul. Mj. proto, že opravdu netuším, jak bychom ověřovali, zda se ten který uživatel nezapomněl přiznat.

@kren: bohužel, ne všichni jsou takoví, jak vidno (nejen) z kauzy RobotiCS. Ale ano, například autor RONE sám sebe "udal", když pro RONE zahlasoval v Trolím palci. Hlas byl odečten.

@Peet: není to jen Michal-BF, ale třeba taky uživatelé MINDOK nebo Michal_Albi

@krkavec: Díky za upozornění.

10.11.2017 18:06:38

ad autor hry
Samozřejmě jsem mluvil o lidech, kteří nejsou autory příslušné hry. Tam je to bez diskuze, že by svou hru hodnotit neměli.

10.11.2017 18:10:34

@Peet
Zkratka vydavatelství za jménem není dostatečná. Co by si tam dali nezávislí autoři. Např. Kolaps, .opčík, ad. V případě jedné hry to ještě jde, např. uživatel Sorcerer, ale třeba Lukas Arcasam už má na svědomí hry dvě.

10.11.2017 18:13:42

Wolfsen
Jo, to chápu, že není. To by šlo pouze o zaměstnance některého vydavatelství... jinak by nick byl o délce věty :D

O těch ostatních jsem doteď nevěděl :) Tím lépe, že to tak má více lidí :)

A co zkusit nějáké ikonky za nickem - každé vydavatelství by si svou třebas mohlo navrhnout samo (a v sekco "o zatrolených hrách" nebo prostě někde by byl jejich seznam) + ikonka pro nezávislé autory (a ti by si už sami v profilu vypsali svou tvorbu, byla by to pro ně i taková reklama). Něco jako když je u nicku ikonka mecenáše...

10.11.2017 18:29:45 | Upraveno autorem (porovnej)

jé, mikrobedge
To by se mi libilo...☺

10.11.2017 19:07:57

microbadge
jj, to by byl vítaný bonus a to nejen pro informovanost, ale také pro zábavu a nějaké to využití těch zbytečných bodů.

10.11.2017 19:58:49 | Upraveno autorem (porovnej)

hezke myslenky z 20. stoleti...
Ja chlapci nevim, co vite o modernim businessu, ale ve svete, kde bezne funguje placeny "brandbuilding", je cela tahle debata irelevantni. imho.

brandbuilding - zaplatite externi firmu, ktera se bude venovat tomu, ze za vas bude chodit na fora a diskuze a bude protezovat vas obchod/produkt/sluzbu. Zvolite si jen tarif, kolik hodin denne/tydne se tomu ma ta externi firma venovat.

Nekoho takoveho nikdo nikdy nerozezna od bezneho (cestneho) uzivatele. Doted snad nebyl deskovkarsky segment pro podobne praktiky tak sexy, ale s rostouci popularitou nas to urcite nemine...

13.11.2017 15:03:56

hodnocení
Osobně mi přijde, že je to hodně o budování nějaké vlastní pověsti. Pokud tady Aneken napíše o nějaké hře, že se mu líbí, nemám s tím žádný problém. Na druhé straně kompletně ignoruji Abeho adoraci produktů BF a FFG. Mám dvojí metr vybudovaný na základě nějaké zkušenosti. Pravděpodobně někdo uplatňuje něco podobného i na mne a přijde mi to v pohodě. Nedokáži si představit, že by se nějak vynucovalo přiznání, že dotyčný patří do nějaké vydavatelské stáje, či je přímo autorem dané hry.

22.11.2017 14:42:58

Hodnoceni her podvodniky
Co treba jeste pridelat kolonku "podvodnik", tj. clovek co si tu zalozi ucet jen aby podvedl par lidi v bazaru (at uz neposlanim hry nebo prihazovanim na vlastni aukce) a protoze chce aby jeho ucet vypadal verohodneji tak ohodnoti par her.
Takove hodnoceni pochopitelne ma vahu velmi pofiderni. Takze navrhuji aby vsichni museli povinne pri zakladani uctu vyplnit, ze se jejich nazor nema brat tak vazne, protoze ucet je podvodni.

Ted trochu vazne (ne ze by vyse uvedene nebyl realny problem): myslim, ze i zamestnanci vydavatelstvi jsou lidi a maji pravo na nazor na nejake hry. Ono je to tak, ze kdyz uz nekdo pracuje v Mindoku tak jsou mu asi blizsi eurohry nez nejake wargames, takze asi bude hry od Mindoku hodnotit lepe, ale na tom nevidim nic spatneho, proste se mu ta hra libi.

Obecne nejake zakazy jsou stejne nesmyslne jako bych treba clenum nejakeho Warhammer klubu zakazoval hodnotit Warhammer znamkou 5 a Agricolu znamkou 0 - protoze prece jejich nazor pro mne neni relevantni...

Jina vec pak je, pokud nekdo mluvi oficialne "jmenem" vydavatele - ale tam prave staci napr. jiz zminovany ucet MINDOKu nebo Albi. Nicmene v tom pripade vubec nejde o hodnoceni jako spis o jasne oficialni vyjadreni (ne kazdy vi, komu patri ucet "Pogo").

22.11.2017 18:03:18

Hurá
A tak máme podpisy :-D

**********************
Autor hry Čtveráček
**********************

*******************************************
Jednou sem na Planetě her nosil krabice
*******************************************

***********************************
Bývalý moderátor Deskozrout.cz
***********************************

******************************************
#uz_me_nenapada_zadna_dalsi_blbost
******************************************

***************
#just_kidding
***************

****************
Tádydádydááá
****************

16.1.2018 21:20:57

Permonick
Krutě nařachanej. Proč zrovna v téhle diskuzi?

16.1.2018 21:47:38

Permonick
Na DŽ nuda?

16.1.2018 21:48:09

per
Máš u mne palec, ale nějak to nejde :)
HRASoprodejce, tím se snažím vyjít vstříc :)

17.1.2018 10:00:33

Bastacka
To víš, už jsem nemohl vydržet bez tvého ostrovtipu

17.1.2018 22:52:46

Permonick
https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=iBkXqbd4J6w

Tři sympaťáci a Permonick :+)

17.1.2018 23:37:10

Bastacka, Permonick
Video super, ale pořád nechápu, proč v této diskuzi? Co mi uniká?

18.1.2018 06:34:53

Rukavička
Co nechápeš? Podpisy jsou výsledkem touhy mít autory her, vydavatele apod. označené... je to samozřejmě kravina, která nemá žádná pevně stanovená pravidla a každý si do podpisu ve finále napíše co chce, takže tam může mít tunu kravin jako já, nebo půl kilometru dlouhou pevnou mezeru jakou v jiné diskusi ukázal jiný uživatel. Proč sem Bastacka cpe video, které s tématem nijak nesouvisí se musíš ptát jinde, taky to nechápu :)

**********************
Autor hry Čtveráček
**********************

*******************************************
Jednou sem na Planetě her nosil krabice
*******************************************

***********************************
Bývalý moderátor Deskozrout.cz
***********************************

******************************************
#uz_me_nenapada_zadna_dalsi_blbost
******************************************

***************
#just_kidding
***************

****************
Tádydádydááá
****************

18.1.2018 14:27:43

Vybíráme z Bazaru

Tides of Madness - PL
Tides of Madness - PL
Akt. cena: 90 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas