Vlaada Chvátil – Space Alert (recenze z Mfantasy.cz)

Autor: PepaK | 6.12.2015 | 2

Nasaďte helmy, aktivujte mozky, vyrážíme do vesmíru. I tak by se dala popsat hra SPACE ALERT, kterou vytvořil krajan Vlaada Chvátil. Jako jeden tým bojujete na palubě své vesmírné lodi proti nemilosrdným vnějším útokům. Bráníte se ničitelům vyslaným ze zvukové stopy a díky časovému omezení vás může každá zmařená vteřina přijít draho. Pokud si myslíte, že máte vyhráno, čeká vás ještě klidná rekapitulace všech dílčích kroků, která odhalí každé zakopnutí. Připravte se na značnou dávku adrenalinu, která se dá přirovnat k pádlování na jedné lodi před hejnem žraloků.

Po otevření krabice vás možná zaskočí počet potřebných kousků. Najdete 1 skládací plán lodi, 10 hráčských desek, 7 destiček trajektorií, 1 desku průběhu mise … celkem to dělá 321 kousků včetně 2 CD. Nebojte se, pokud už nevlastníte přehrávač, záznam v mp3 stáhnete zde.

Hráči jsou posádkou vesmírné lodi a jako jeden tým se snaží jednoduše přežít. Hru odstartujete vybranou zvukovou stopou, která bude vaším průvodcem. Každé kolo vám sděluje, zda a ze které strany přicházejí nepřátelské útoky a jakou mají sílu. Zároveň vám nedá příležitost k dlouhému přemýšlení, protože čas na zničení nepřítele neúprosně běží.

Loď je rozdělena do šesti částí.  Zadní tři části lodi se snažíte nadupat energií, aby přední tři části mohly ničit nepřítele. Na levoboku dobíjíte, kolega střílí. Vše šlape na plné obrátky. V tu chvíli se ozve nemilosrdný hlas vesmíru – ke střední části se blíží ničitel nečekaných rozměrů. Ouha. Komunikace, týmovost, rychlé reakce, inteligence, logika – to budou vaše největší zbraně.

Během kol si zaznamenáváte jednotlivé kroky na své hráčské desce. Jestli jste svoji loď nenechali vplout do věčných lovišť, si ověříte po skončení zvukové stopy projitím celé hry pěkně pomalu. Zvukových stop je na CD mnoho a v různých úrovních. Nemusíte se tedy bát, že se během chvíle naučíte správný postup.

Hra je určena pro 1-5 hráčů a trvá celkem 20 minut. Vzhledem k celkem složitým pravidlům doporučuji na začátku vybrat dobrý tým, se kterým budete hrát pravidelně. Nebudete se před každou hrou zdržovat zdlouhavým vysvětlováním a zároveň budete budovat vaši taktiku a posouvat se do vyšších úrovní. Celkové zpracování hry se těší velmi vysoké úrovni. Pravidla jsou psána vtipnou formou a rázem z vás udělají kadeta galaktického výcviku. Grafika i nahrávka zvukové stopy vám dokonale navodí pocit vesmírných dálek. Ač si všech detailů na první pohled nemusíte všimnout, dohromady tvoří výborný celek. Oceňuji také časové omezení, díky kterému si můžete být jisti, že jednu bitvu stihnete i během pauzy na oběd.

Hra je nyní opět v prodeji a já vám ji s nejlepší vědomím a svědomím doporučuji.

Kateřina Vondráková

Recenze s obrázky původně vyšla na http://www.mfantasy.cz/2015/04/vlaada-chvatil-space-alert-tbg-recenze/