TROLOGRAFICKY: Imperial Assault - Velké změny v galaxii

Autor: Rukavička | 30.4.2016 | 1

Tento příspěvek se týká hry Imperial Assault. 21.12.2015 se objevila oficiální zpráva, která upozornila na změnu některých charakterů. Protože je tato zpráva stále aktuální a myslím si, že pro hráče této hry přinejmenším zajímavá, zveřejňujeme ji i zde na Zatrolených hrách. Další část je volným překladem článku, který je k nalezení na: novinky FFG

Velké změny v galaxii

Star Wars: Imperial Assault: Mistrovství světa bylo doslova nacpané lidmi. Byl to náš největší turnaj, který skončil v neděli (pozn. red.: 20. 12. 2015) těžkým soubojem 16 nejlepších. Děkujeme všem, kdo podpořili první ročník tohoto úžasného Skirmish turnaje a gratulujeme mistru světa za rok 2015 Martinovi Hoffmannovi!

I když záplava nových postav a karet přispěly k rozmanitosti sestav soupeřů, na nejvyšší úrovni se hra jednoznačně točila kolem dvou jasně daných vzorů. Houf královské stráže (Royal Guard) s imperiálními důstojníky (Imperial Officer) proti rebelským sabotérům (Rebel Saboteurs).

Důkladně jsme tyto postavy v jejich armádách prozkoumali a dospěli jsme k závěru, že některé z těchto postav jsou prostě silnější, než jim podobné alternativy a jejich přítomnost brání prospěšnému rozvoji hry. Abychom zajistili různorodost a interakci v druhém ročníku Skirmish turnaje, přistoupili jsme k nezbytnému opatření a to zveřejnění těchto oprav. 

Imperial Officer (pouze normální verze)

Imperiální důstojník byl předmětem důkladného přezkoumání. Schopnost Rozkaz (Order) se prokázala být ve skirmishi silnější než v kampani. Rozsah hrozby napříč mapou (způsobený touto schopností) u neaktivních postav, vedla hned v prvním kole k poněkud nerovným utkáním a frustrovala tak soupeře. Následkem toho jsme normální verzi imperiálního důstojníka upravili tak, aby v každém režimu hry (skirmish, kampaň) měla jiný efekt.

Rozkaz v rámci kampaně dává postavám stále k dispozici celou akci pohybu, ale ve skirmishi poskytuje pouze dva body pohybu (pohyb přes dvě pole). Body pohybu i nadále poskytují výhodu, ale nyní je mnohem náročnější neaktivními postavami dosáhnout na vzdálené nevybojované cíle na mapě. Na straně Impéria je u této postavy stále zachována podstata její schopnosti, nyní ale v mnohem rozumnější míře.

Elitní verze imperiálního důstojníka zůstává vzhledem k vysoké ceně nasazení, na rozdíl od normální verze, nezměněna.

Royal Guard

Královská stráž (Royal Guard) má za sebou první ročník Skirmish turnaje. Tyto postavy byly určeny jako obranná podpora jiným postavám, ale shodně a efektivně se používali jako skupina univerzálních bojovníků. Odstranili jsme možnost používat tyto postavy jako sebeochraňující skupinu královské stráže a zrovna tak jsme zredukovali efekt útoku u normální verze této postavy.

Výměnou za Nárůst (Surge) už není +2 Poškození, ale Průnik (Pierce) 1 (pouze u normální verze).

S dobrými kostkami útoku a vysokou pravděpodobností hozeného Nárůstu má normální verze královské stráže pořád parádní útok s odpovídající obrannou statistikou. Tato změna vyváží útok a lépe odpovídá dalšímu Poškození způsobenému schopností Pomsta (Vengeance).

Schopnost Ochránce (Protector) nahrazuje schopnost Stráž (Sentinel).

Neomezená schopnost Ochránce vedla královskou stráž k tomu, že se z důvodu maximálního využití této schopnosti držela pohromadě. To je jednak tématicky, ale i mechanikou hry špatně jak ve skirmishi, tak v kampani. Omezení schopnosti Stráž na postavy bez charakteru Strážce vede královskou stráž k tomu, aby se chovala jako skutečný Strážce (Guardian) a ne jako nějaká samostatná elitní úderná síla.

Schopnosti Pomsta (Vengeance) a Pokročilá pomsta (Forward Vengeance) lze nyní použít pouze na postavy, které nemají charakter Strážce (Guardian).

Schopnosti typu Ochránce (Protector), Pomsta (Vengeance) a Pokročilá pomsta (Forward Vengeance) přímo vybízely k tomu, aby se královská stráž držela pohromadě. Tato změna od této strategie odrazuje, ale jinak neomezuje armády, ve kterých se královská stráž používala jako obranná podpora jiných postav.

   

Rebel Saboteur

Sabotéři pomáhali čelit královské stráži, ale jejich super silný útok se ukázal být až příliš adaptabilní. Schopnosti jako Průnik (Pierce) a Omráčení (Stun) zvyšují cenu nasazení u takových postav jako Darth Vader nebo AT-CT. Uvnitř jedné skupiny postav, může Výbuch (Blast) zničit celou jednotku Stormtrooperů. Rebelští sabotéři jsou nyní upraveni tak, že přichází o část volitelných schopností.

Normální verze rebelských sabotérů: Výměnou za Nárůst (Surge) už není Průnik 2, ale Průnik 1.

Průnik 2, zvlášť když se zkombinoval se schopností Přetížení (Overload), tak byl proti nepřátelským postavám příliš silný. Cena nasazení normální verze sabotérů byla vzhledem k jejím schopnostem podhodnocená.

Normální verze rebelských sabotérů: Pohyb (Speed) 5 je snížen na pohyb 4.

Pohyb navíc je silná schopnost. V tomto případě má normální verze sabotérů slušnou cenu nasazení výměnou za jejich bojový potenciál a Pohyb 4 stačí na to, aby se do boje dostali .

Elitní verze rebelských sabotérů: Výměnou za Nárůst (Surge) už není Výbuch (Blast) 2, ale Výbuch 1.

Výbuch 2 je devastující schopnost, a když ne zcela neobvykle nastal Výbuch 4, mohla hra skončit. Toto neregulérní poškození vedlo k nepřirozeně rychlým a bezkonfliktním hrám, které přispěly k tomu, že převládali středně drahé skupiny královské stráže.

   

Posun vpřed

Tyto změny týkající imperiálního důstojníka, královské stráže a rebelských sabotérů pomohou vyvážit herní podmínky a dát prostor nové strategii během Skirmish turnaje hry Star Wars: Imperial Assault. Budeme i nadále sledovat stav této hry a věříme, že mnoho připravovaných postav a karet vás zbaví jakýchkoli přetrvávajících obav.

Ještě jednou děkujeme všem hráčům Star Wars: Imperial Assault ať jsou odkudkoli. Těšíme se, až vám v roce 2016 ukážeme, na čem jsme pracovali!

 

Paul Winchester

Todd Michlitsch

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Carrotia Mage Company anglicky
Akt. cena: 530 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas