TROLÍ PALEC 2016 - nominace

Autor: Wolfsen | 13.2.2017 | 13

Kdo narozdíl od mě pozorně sleduje kalendář, už si určitě říká, kdy bude ten Trolí palec. Nezapomněli jsme, přátelé, nezapomněli. Loni touto dobou sice končil, ale už je tady, aby dal svůj shvalující otisk na ty nejlepší hry loňského roku.

Pro méně zkušené zatrolence sesumírujme o co jde - jedná se o naše komunitní ocenění nejlepší (české) hry roku. Ocenění udělujeme každoročně hlasování registrovaných členů Zatrolených her. Dosud byla volba tříkolová, letos jsme se ale rozhodli ji zjednodušit na kola dvě.

Systém volby

  1. Nominace (14. 2. 2017 - 19. 2. 2017 do 14:00) - Hlasující může nominovat nejvýše 3 hry, které splňují podmínky nominace (viz níže). Nominace probíhá neveřejně soukromou zprávou uživateli Wolfsen. Jako předmět zprávy uveďte "Nominace 2016" a jako její obsah uveďte zvolené hry (co hra to jeden řádek, pořadí nehraje roli). Do zprávy, prosím, nepište nic dalšího!
  2. Zveřejnění nominovaných her (19. 2. 2017, k večeru) - Na základě vašich nominací zde bude zveřejněn seznam 25 her, které dostaly nejvíce nominačních hlasů a současně je nominovali alespoň 2 hlasující. Pokud bude nominovaných her méně, může tento seznam obsahovat méně než 25 her. V případě, že na 25. a následujících pozicích budou hry se shodným počtem hlasů, může tento seznam obsahovat her více.
  3. Finále (20. 2. 2017 - 5. 3. 2017) - Hlasující může jedné z nominovaných her udělit 2 body a dalším dvěma po 1 bodu. Hlasování probíhá neveřejně, vyplněním formuláře, na který bude odkázáno v článku oznamujícím seznam finalistů.
  4. Vyhlášení vítězné hry (6. 3. 2017) - Na základě vašeho hlasování zde bude zveřejněna hra, která získala nejvíce bodů. V případě rovnosti bodů mezi hrami rozhodne počet získaných nominací. Pokud bude počet bodů stále shodný, může získat ocenění více her.

Kdo se může do hlasování zapojit

  • Každého kola hlasování se smí zúčastnit pouze registrovaní uživatelé Zatrolených her, kteří mají ověřenou e-mailovou adresu. Hlasy uživatelů, kteří tuto podmínku nesplňují, nebudou brány v potaz!!!
  • Uživatelé, kteří jsou současně autorem hry, jejím vydavatelem nebo úzce specializovaným distributorem, nesmí pro své hry hlasovat. V případě porušení tohoto pravidla může dojít k úplnému vyloučení hry z hlasování!

Podmínky nominace

V prvním kole můžete nominovat pouze hry, které splňují následující podmínky:

  1. Hra musela být vydána v roce 2016 jako novinka - světová nebo česká/slovenská (případně nová edice hry s výrazně přepracovanými pravidly).
  2. Hra je samostatně hratelná (tj. nejedná se o rozšíření hry, které nelze bez dalšího hrát).

V případě nejasností rozhodnou o nominaci hry uživatelé Cauly a Wolfsen a jejich rozhodnutí bude nezvratné (hlavně v případě nejasnosti podmínky bodu 1).

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Kickstarter
A jak se přistupuje k hrám na KS? Bere se datum, kdy kampaň začala/konec kampaně? Nebo kdy hra reálně dorazila k hráčům? Či od kdy je dostupná v obchodě? Protože to jsou dost podstatné rozdíly. Hra z roku 2015 může být k dispozici třeba až ve 2017...

13.2.2017 23:11:15

AmS

Špatňák
Nejlogičtější by podle mě bylo brát hry, které byly od roku 2016 dostupné v prodeji.

14.2.2017 08:13:15

Dostupné
Hra musí být samozřejmě dostupná. Přece nebudeš posuzovat hru podle kampaně, ale podle (své) herní zkušenosti, ne?

14.2.2017 09:23:10

...
Vyplní se můj předpoklad po minulém trollím palci a hru roku vyhraje opět hra z předchozího roku, tedy Blood rage? :)

14.2.2017 11:04:42

...
to je dost pravděpodobný ;]

14.2.2017 11:53:53

tentokrát v tom plavu
má někdo přehledný seznam her, které vyšly loni? :)

14.2.2017 11:57:24

bude zveřejněn 19. 2. 2017 podvečer
;-)

14.2.2017 12:09:03

Hledání v novinkách
..a kdybyste si chtěli náhodou najít jak dopadly výšledky Trolího palce 2015, tak gl hf ;))

14.2.2017 12:23:56

trol 15
gl hf, google 1 sec
https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/troli-palec-2015-vyhlaseni-2981/

14.2.2017 13:07:46

píšu HLEDÁNÍ V NOVINKÁCH
.. google je nuda :D Ale diky..;)

14.2.2017 13:43:27

jo, jo Blood to bude,
ale BLOOD BOWL.
:-)

14.2.2017 23:13:48

má někdo přehledný seznam her, které vyšly loni? :
hodil by se...

15.2.2017 09:37:04

Seznam
Loni jsem počítal kolik her vyšlo v české lokalizaci a napočítal jsem přes 100 titulů (včetně rozšíření). Přestože se dá očekávat vítězství lokalizované hry, tak se Trolí palec neomezuje jen na ně. Seznam světových novinek by byl fakt dlouhý.

Ale jak jsem naznačil výše (byť jsem to sám u jednoho titulu porušil) měla by tvoje nominace vycházet z tvé zkušenosti, měla by to být hra, kterou jsi hrál, ne jen o ní slyšel (není to nutné, ale doporučovat něco, co jsi nevyzkoušel, je ošemetné). Přece víš, co tě loni zaujalo, ne?

A pokud na něco zapomeneš, je tu řada dalších uživatelů, kteří si vzpomenou za tebe. Čím víc hlasujících, tím větší jistota, že vybereme tu pravou hru, i kdyby na ni pár lidí zapomnělo.

15.2.2017 10:34:44

tuším
co mě loni zaujalo, resp. si to dovedu vyhledat, ale nevím, co z toho je z roku 2016, tzn. musel bych to projít. Ano, tři hry bych možná takhle zvládl vyhledat, ale mít ten seznam celý, by to značně usnadnilo a byla by menší šance, že omylem vynechám něco, co za to stojí. I když to by se mohl srovnat v druhém kole. Ale to už rovnou můžu počkat na něj ;)

15.2.2017 13:30:24

Kew
pokud jsi na to zapomněl, asi to nebylo tak dobré ;-)

15.2.2017 13:40:54

Jinak
Seznam vydaných her v roce 2016 na BGG:
https://goo.gl/8HuZRm

A české novinky tady:
http://hrajeme.cz/kalendar-novinek-2016/

Ani jedno není úplné, ale účelu to snad poslouží.

15.2.2017 13:45:25

loňské hry
například loni mne zaujala Automobiles, ale myslel jsem si že je to předloňská hra, naštěstí je tu ten seznam z BGG, díky

15.2.2017 14:13:01

no..
je to matouci ty roky.. Robinson je vlastne taky 2016, tedy predpokladam, ze se umisti vysoko. A treba takovy Marco vysel jestli se nepletu ke konci 2015, ale v ankete se prekvapive ani nemihnul..

15.2.2017 15:37:27

marektomas98
taky jsem nad tím uvažoval, ale tři tipy jsou málo, něco ti utéct může při vybírání, co pošleš.

Wolfsen> Po přečtení tohohle: "Pomozte prosím naším trolíkům vybrat tu nejlepší hru loňského roku. V prvním kole nám jde o to, abychom nezapomněli na nějakou fakt dobrou hru" mě ještě napadlo, že pokud to má plnit tuhle funkci, bylo by možná zajímavé vyvěšovat průběžně hry do nějaké veřejně přístupné tabulky. Právě proto, že hodně lidí pak může napsat stejné tipy. Nebo naopak si každý řekne: "Tohle přece musí nominovat i někdo jiný, dám radši tohle..." a hra se tam nedostane.

15.2.2017 17:20:30

...
Robinson? Jako vážně? Hra z roku 2012 bude v nominaci za rok 2016? Nedělejme z toho frašku

15.2.2017 18:33:18

Robinson
vyšel v roce 2016 česky. Podle pravidel je ve hře.

15.2.2017 18:53:14

yedle
Kdyby tam byly jenom hry co vyšli světově v roce 2016, tak nadpoloviční většina zdejších uživatelů by nevěděla udělit víc jak jeden hlas a dost možná ani to ne. Každý není jako ty nebo já a neprohlíží bgg, neposlouchá cizojazyčné podcasty a nekouká na cizojazyčná videa o deskovkách, takže hlavním zdrojem informací jsou pro ně české weby, kde se hlavně probírá co vyjde česky. Takže ber tuhle anketu spíše jako "hra roku 2016 vydaná v čechách"... ale je pravda, že se mohli udělat dvě kategorie.

16.2.2017 07:21:39

adeptů na dobré umístění je více
Eldritch Horror
Robinson Crusoe: Dobrodružsví na prokletém ostrově
Star Wars: Rebelie
Pandemic Legacy
7 divů světa: DUEL
Blood Rage
Mombasa
T.I.M.E Stories

16.2.2017 08:21:01

favoriti
Nebyla by to nuda, kdyby byl vítěz předem jasný. A jako ten, kdo vidí za oponu můžu říct (byť nemám přesně sečteny ani průběžné výsledky), že těch "favoritů" je ještě o kapku víc.

Ad RC: ano, pravidla jeho účast nejenže umožňují, ale jsou zcela záměrně postavena tak, aby hry jako RC (nebo EH) dostaly další šanci, když se konečně dostanou do povědomí široké české a slovenské deskoherní veřejnosti.

16.2.2017 09:16:17

Kew
Chvilku mi trvalo, než jsem pochopil co chceš vyvěšovat (v posledním příspěvku) a ne. Dříve se nominovalo komentáři pod vyhlašovacím článkem. Loni jsme to zcela záměrně změnili na SZ. A to právě proto, aby se hlasující neovlivňovali mezi sebou.

16.2.2017 09:20:36

Wolfsen
okej

Jinak dvě podkategorie ankety: "lokalizovaná" a "čerstvě vydaná" nejsou špatný nápad, i když je to zase práce navíc :)

16.2.2017 11:07:57

kategorie
Tak těch kategorií by mohlo být víc, například srovnávat SW: Rebelii s Mombasou je srovnávání jablek a hrušek. Tedy by bylo na místě i rozdělení podle žánrů. Nicméně spousta uživatelů je žánrově vyhraněná a sotva navrhnou něco do kategorie, které neholdují. Totéž platí pro "čerstvě lokalizovaná" a "čerstvě vydaná", resp. zejména pro tu druhou.

Dělat nějaké závěry na základě patnácti dvaceti hlasů je nesmysl. Proto kategorie "čerstvě vydaná" zatím nemá (neměla?) smysl. Palec nám ale každoročně roste (klep, klep, klep na dřevo), tak třeba už příště bude více kategorií. Nic ale neslibuju.

16.2.2017 11:43:22

Souhlasím s Kewem
Nějaký seznam, co vyšlo v roce 2016 (tedy co je nominovatelné) by byl dobrý. Nejde o to, že bych na tu hru zapomněl, ale tohle vědět, tak dám hlas Blood Rage. U kterého třeba totálně nevím, kam ho zařadit a důkladně se pídit mě ani omylem nenapadlo. Navíc to komplikuje KS, na který jsem se ptal. Třeba Cthulhu Wars: Onslaught Two se blbě naplánoval a v Americe a Kanadě ho už mají. Já ho dostanu tak koncem května. Nechť je to ještě veselejší, tak někomu přijde nadvakrát v rozmezí čtvrt roku, někdo dostane vše najednou. A teď si ber, že by to vyšlo malinko jinak a za velkou louží by byl dostupný v listopadu 2016, v Evropě únor 2017. Bude nominovatelný do obou Trolích palců? Kdy tedy vlastně vyšel?
Do toho vyjde Onslaught Three, který bude v roce 2018. A pozor. Všechno jsou to samostatně hratelné věci. Tématicky se váží na původní Cthulhu Wars, ale nepotřebují ho.
Cokoliv z toho může být teoreticky počeštěno.

Použil jsem asi nejšílenější příklad, o kterém vím.

Teoreticky bych ale mohl za rok 2017 (na příštím Trolím palci) nominovat The Gods War: Glorantha / Mythic Battles, protože hry jsou úspěšně zafinancovány, vyjdou a už teď si mohu zahrát P&P verzi. I když je domů dostanu třeba v březnu 2018, nebo já nevím kdy.

Takže ten seznam by byl, alespoň za mě, opravdu vhodný (jelikož na BGG se zde moc neodkazuje).

18.2.2017 00:07:24

!!!
Tak jsem se mrkl ještě na BGG a jsme z toho úplně dva nula. Podle BGG vyšlo v roce 2016 Mythic Battles: Pantheon. Přitom 7.2.2017 jsem využil možnost late pledge a přišel o 500 USD + poštovné. Hru dostanu snad nějak koncem roku. Dejme tomu, že ji budu chtít za rok 2017 nominovat. Ty se podíváš, uvidíš datum vydání 2016 a řekneš mi FU. Resp. asi neřekneš a rovnou ji vyřadíš pro neplatný hlas. A ani nevím, jestli budeš mít pravdu.
Takže měním názor - seznam nominovatelných her beru jako NUTNOST.

18.2.2017 00:17:41

Špaťnák
Vzhledem k tomu, že řešíš hry, které bys nominoval asi jen ty, tak je to trochu zbytečná práce.
A pokud nevíš, že Blood Rage vyšel loni česky, tak další diskuze postrádá smysl...

18.2.2017 06:33:55

Hlasování obecně
je třeba nebrat tak příšerně vážně. Neděláme Spiel des Jahres, které se objeví na každé krabici a zvedne prodeje hry o stovky procent.
Je to pěkná anketa, silně zaměřená na české prostředí.
Když se podívám na loňské výsledky v top 10 jsou jen dvě hry, které v té době nevyšly česky. Blood Rage (obrovský celosvětový hit) a Fief 1492 (ten je jazykově nezávislý a má svou silnou komunitu tady na serveru).
Zkusme si uvědomit, že my tady nejsme ti nejdůležitější v deskoherním světě, udělat anketu, která nás baví a nehádat se o drobnost.
Navíc, pokud se vám nastavení ankety nelíbí, hlasovat nemusíte. Nebo si prostě počkejte, co projde dál.

18.2.2017 06:45:26

Trolí palec
Je fakt, že trolí palec se Spiele de Jahres a podobně asi srovnávat nejde. Nicméně pro mě je Trolí palec nejvíc. Tohle je naprosto luxusní akce, která ukáže co frčí v našich podmínkách. Těším se na výsledky ..

18.2.2017 12:09:40

Aby to nevyznělo špatně
Výsledky ankety jsou super a osobně se snažím vyzkoušet všechny hry, které jsou v top 10 :-)

18.2.2017 15:29:38

Ale
opravdu by měl někdo dělat seznam všech her, které vyšly v roce 2016?
Jen ten seznam na bgg má 49 stránek!

18.2.2017 15:33:19

Krutě nízký počet her k nominování
V jednom prispevku vyse byl odkaz na lokalizovane hry, i na vsechny hry z BGGeeku. Ty odkazy by mely byt hned v uvodnim prispevku! Ony desitky stran her z BGG jsem si seradil podle BGG rank a prohledl si prvni stranu se 100 nejlepe umistenymi hrami z roku 2016. Z nelokalizovanych jsem hral a rad bych nominoval Scythe, Ulm a Imhotep. Ale nepropadnou ty hlasy? Vic na jistotu by byla volba pro hry lokalizovane. Samozrejme jmenovanim her nechci nikoho ovlivnit. :-)

18.2.2017 20:10:59

s Imhotepem
neprohloupíš ;) Ulm se u mě nedostal do užšího výběru - věc, na kterou jsem upozorňoval výše a se Scythe počítám, že ho prostě nominuje někdo jiný...

19.2.2017 00:08:38

Navíc Scythe
vyjde letos česky u Albi, takže má šanci ještě příští rok

19.2.2017 07:11:27

marektomas98
"Vzhledem k tomu, že řešíš hry, které bys nominoval asi jen ty, tak je to trochu zbytečná práce.
A pokud nevíš, že Blood Rage vyšel loni česky, tak další diskuze postrádá smysl..."

To co je za poznámka,Špatňák má pravdu.A já taky nevím ,že Blood Rage vyšel loni česky ,protože mě ta hra nezajímá,tak to prostě nevím.

19.2.2017 09:18:38

....
Jinak Zombicide BP mohla být nominována vloni a zase bude třeba nominována příští rok ,protože letos asi vyjde CZ. :+))

19.2.2017 09:23:34

Když tě BR
nezajímá, tak asi pro něj hlasovat nebudeš. ;)

Ale rozhodně slo o jednu z největších novinek v českém deskoherním světě. Což by Špatňák jako jeden z administrátoru serveru o deskovkách (navíc to bylo několikrát v novinkách) vědět měl...
Pokud nevěděl, že jej může nominovat, nečetl celý článek. Proto mi jeho poznámka přišla nemístná.
A víc se už vyjadřovat nehodlám. Budu se jen těšit na výsledky.

19.2.2017 09:58:35

seznam nominovatelných her
Jednoduchá verze: moc to hrotíte!

Podrobněji: jak jsem psal již výše, ročně v Česku vyjde asi 100 nových titulů her. V takovém množství je snadné něco opomenout. Ani ten seznam z hrajeme není úplný.
Pokud bych vydal (nebo kdokoliv jiný) oficiální seznam nominovatelných her, bylo by opomenutí právem považováno za manipulaci hlasováním, poškozeni by byli zejména malí vydavatalé a nezávislé autorské týmy.

Trolí palec se ale neomezuje jen na lokalizované hry. Podle BGG vyšlo celosvětově asi 3300 nových titulů (bez rozšíření). Vezmeme-li v úvahu tento počet a to, že ani seznam na BGG nemusí být (a troufám si říct, že není) úplný, tak je riziko chybějící hry takřka jisté. A tady už to dokonce ani nemusí být hra, která má mizivé šance na vítězství. (Přesto ani hry s mizivou šancí nelze předem vyloučit, stejně jako nelze vyloučit třeba Balbínovu poetickou stranu z parlamentních voleb.)

To by byl jeden argument - takový seznam by nikdy nebyl dokonalý a tudíž kontraproduktivní.

Dále se dá vzhledem k většímu počtu hlasujících (88 hlasujících, 238 hlasů) předpokládat, že případná chyba (opomenutí - dle jeho názoru - lepší hry) jednotlivce bude napraveno hlasováním ostatních. Hra, která zaujme jednoho dva uživatele stejně nemá ve finálovém kole mnoho šancí. Jiná situace by byla, kdyby byl Trolí palec vybírán, řekněme, pětičlennou komisí. V takovém případě by byl zodpovědný přístup hlasujícího v podobě postupné eliminace z, řekněme, 100 titulů na požadované 3 na místě. V této formě hlasování je to prostě přehnané.

Co se týče kontroly data vydání uráží mě, že si někdo myslí, že sporné případy rozsuzuji podle tak povrchního (a občas dokonce nesprávného) kritéria jako je číslo v závorce za názvem na BGG.
Uživatelům neuznaných her průběžně (podle toho, kdy se k jejich hlasům dostanu) píši a dávám jim možnost hlasování změnit.

Pro vaši informaci z těch 238 hlasů jsem neuznal 7 pro neodpovídající datum vydání, 2 pro nedostatečné změny ve verzi (Dobble: Star Wars) a 1 proto, že se nejedná o samostatně hratelnou hru, ale rozšíření s nutností mít základ. 5 z hlasů pro hry vydané před rokem 2016, pocházely od 2 uživatelů, kteří toto omezení patrně zcela ignorovali. Tudíž soudím, že většina hlasujících dokáže vybrat hry, které pravidla splňují.

Uznávám, že je vhodné upřesnit pravidla co se týče data vydání (PnP vs retail), ale z výše uvedených důvodů NELZE vyjmenovat hry, která pravidla splňují. Podobně jako nelze zákonem ani vyhláškou vyjmenovat třeba právnické osoby na které se nevztahuje povinnost mít EET atd.

19.2.2017 15:42:54

tajná volba
A co se týče tajné volby opakuji, že dilema zda hru nominovat, nebo zda se spolehnout na to, že ji nominují ostatní, je zcela záměrné. Má to hlasující donutit k tomu, aby hlasovali pro SVŮJ OSOBNÍ TOP 3 a nepřeskakovali ve svém osobním žebříčku hry, o kterých se domnívají, že už mají nominaci jistou.

19.2.2017 15:46:32

Wolfsen
Napsal srozumitelně a podrobně, co jsem měl na mysli. Díky náčelníku ;-)

19.2.2017 16:59:27

Wolfsen
Palec hore

19.2.2017 17:25:21

marektomas98
Špatně jsi mě pochopil, nebo jsi můj příspěvek nečetl důkladně. Nebylo smyslem vyřešit co a jestli budu za Cthulhu Wars nominovat. Je to jen nejmarkantnější příklad, na který jsem dokázal přijít.

Dále to že jsem admin neznamená, že mám patent na moudrost. Blood Rage mám doma v CZ verzi a stejně jsem netušil, kdy vyšla. Ale dejme tomu, že je to mou "povinností" a jsem retard, že to nevím. Tím nijak neřešíš situaci jiných, kteří deskovky tak nežerou.

19.2.2017 21:07:35

Wolfsen
Kubo jsi dotčený zbytečně. Ten rok vydání na BGG se týkal mě, ne tebe. Každý rok mám problém vybrat, co nominuji, protože prostě nevím, kdy ty hry vychází. BGG je pro mě jediné vodítko. A když ten rok není správný, tak pak mám nápovědu kde?

Demokratické přístupy si v tomto případě strč za klobouk. Tenhle fanatický přístup bych pochopil u soudce, ne tady na ZH. Stačilo by prostě udělat seznam her, u kterých je reálný předpoklad, že si je někdo v ČR/SR koupil. Pokud tam nebude žhavá novinka z Urumba Urumbe "Šel M'Bwongo pro vodu", ale já ji mám a jsem z ní nadšený, tak ji i tak mohu nominovat. Když ji nenajdu v seznamu, tak si budu muset dát práci s tím, abych data dohledat. Když však budu chtít nominovat Blood Rage, tak se podívám, vidím a vím, že mohu klidně nominovat.
Souhlasím s tebou ale v tom, že ten seznam by určitě nebyl dokonalý. Nicméně nevidím dokonalost ani v tom, že každoročně jsou hry, u kterých se neví, jestli je lze nominovat a pak se třeba s úžasem zjistí, že vlastně ano. To je možná ještě větší ovlivnění, než nedokonalý seznam (přitom to nikdy nikdo nebude vědět).

Takže závěrem. Můj názor je, že seznam chci. Když svůj názor nesdělím, tak se poměrně logicky nikdy nezrealizuje. Mám na něj právo a chce-li mě za to někdo napadat, tak to o jeho charakteru moc hezkého neříká (opět nemyslím tebe). Že můj názor zavrhneš, to je už věc druhá. Dodal bych, že tvé argumenty akceptuji, přesto s nimi nesouhlasím.
Server má 18.611 registrovaných uživatelů. Jestliže hlasovalo 88 z nás, tak 0,5% je stejně vypovídající hodnota nula. Takže to ani nemá cenu řešit. ;)

19.2.2017 21:24:34

Vybíráme z Bazaru

Escape the Dark Castle - vo folii
Escape the Dark Castle - vo folii
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas