nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Rozhovor s Janem Vaněčkem o Shuffle Heroes

Autor: PatrikBolas | 18.5.2015 | 9

Jistě jste postřehli oznámení ambiciózní české karetní hry s lákavou tématikou a krásnými ilustracemi, která vzniká ve spolupráci Czech Board Games a ADC Blackfire Entertainment. A jelikož se jedná o velice zajímavý projekt žadonící o uskutečnění na asi největší crowdfundingové službě – Kickstarteru – sešel jsem se s autorem hry Shuffle Heroes Janem Vaněčkem a pořádně ho pro vás vyzpovídal.

 

 

 

PATRIK: Ahoj. Není to tak dávno, co jsme si popovídali o tvé loňské hře McJohny’s a pro letošek již chystáš novou hru s názvem Shuffle Heroes (SH). Mohl bys nám jí v krátkosti představit?

JAN VANĚČEK: Ahoj. Jedná se o karetní hru pro dva hráče s tématikou fantasy, steampunku a s inspirací ve světě H.P. Lovecrafta. Ve hře si smícháte balíčky dvou hrdinů, díky čemuž vám vzniknou velmi zajímavé situace a kombinace. Vaším cílem je vyřadit oba soupeřovy hrdiny ze hry. Ze hry jdou vyřazovat i ostatní protihráčovy karty, čímž značně ovlivňujete jeho možnosti ve hře.

Jedná se tedy o podstatně jiné téma, než u tvé předchozí hry McJohny‘s. Co tě k takové změně vedlo?

Jsem velký fanda fantasy, steampuku a hlavně Lovecrafta a vždy jsem chtěl udělat hru v takovém tématu. McJohny’s byl původně také fantasy (pracovní název Hectic Orcs), ale ve výsledku se tam daleko více hodil fastfood s krabíky. V Shuffle Heroes se konečně můžu pořádně vyřádit a využít své záliby v těchto tématech.

Jak si k finální podobě hry vlastně došel?

Delší dobu jsem pracoval na prototypu hry Clash Among the Stars, popisující bitvy vesmírných lodí, kde jsem se výrazně inspiroval videohrou hrou FTL – Faster Than Light. Původní prototyp CAtS jsem zcela předělal, ale jeho myšlenka byla zachována, tedy rychlá konfrontační hra s mnoha možnostmi přípravy své strany s velkým důrazem na ovlivňování soupeřových budoucích možností.

Opět volíš cestu crowdfundingu, stejně jako v případě již zmiňovaného McJohny’s. Volíš tak na základě dobré zkušenosti?

Zkušenosti s crowdfundingem (komunitním financování) jsou určitě super a jsem rád, že i v Čechách je tato forma podpory projektů takto rozšířená. Se SH plánuji možnosti crowdfundingu využít naplno, to znamená stanovit různé stretch goaly (cíle), addony (přídavky), propagační materiály a hlavně intenzivní komunikaci s podporovateli během kampaně na Kickstarteru.

Kickstarter bude celkem změna oproti loňskému Startovači, proč jsi se tak rozhodl a využiješ kromě Kickstarteru i Startovač?

Pro Kickstrater jsem se rozhodl proto, že s touto hrou chci oslovit i zahraniční hráče a věřím, že i čeští fanoušci zavítají na Kickstarter a tato změna je neodradí. Díky větší možné podpoře může hra vyjít ve větší kvalitně a rovnou i s nějakými rozšířeními. Neplánuji mít více crowdfundingových kampaní na různých stránkách, myslím, že by to mohlo být kontraproduktivní.

Mohl by si nám o této kampani povědět něco více?

Kampaň začne v průběhu července letošního roku a bude trvat jeden měsíc. Kromě podpory formou zakoupení hry bude možnost přikoupení spousty různých addonů, od materiálů s grafikou a ilustracemi (trička, plakáty, odznáčky, podložky) až po rozšíření k samotné hře. Co se týče stretch goalů, tak při jejich dosažení bude základní hra zlepšena o prémiový obsah, od žetonů až po nové hrdiny. Samozřejmostí jsou promo karty jen pro Kickstarter kampaň.

Zmínil jsi další hrdiny a rozšíření, mohl bys to více rozvést?    

Hra je navržená tak, že může být velmi dobře rozšiřována dalším obsahem, jako jsou hrdinové a jejich balíčky a takový je vlastně plán. Na základě úspěšnosti kampaně rovnou rozšíříme základní hru o další hrdiny, ale v plánu je i vydávání dalších rozšíření. Každý hrdina má své unikátní mechaniky a čím více hrdinů vydáme tím zajímavější kombinace a situace budou vznikat.

Spolu s oznámením vyšlo najevo, že kromě spolupráce s CBG si navázal spolupráci i s Blackfirem. Co ti tato spolupráce umožňuje?

Dlouze již spolupracuji s CBG, což je výborný partner na vývoj a vydávání her, nicméně Blackfire bude zajišťovat hlavně distribuci, což mi velmi pomůže. Dále s Blackfirem plánujeme podporovanou sérii turnajů a celkově se věnovat našim fanouškům i po vydání.

Takže máš se hrou celkem velké plány. Máš už představu o pořádání těchto turnajů a jejich průběhu?

Ano, již máme vymyšlená speciální turnajová pravidla, jak pro začátečníky, tak pro pokročilé, pro turnaje budeme mít speciální promo karty jako odměny a když se hra uchytí, plánujeme zorganizovat i větší turnaje, jako třeba mistrovství ČR.

Co se grafické stránky týče, spolupracuješ na hře s již osvědčenými ilustrátory nebo jsi oslovil nějaké nové?

Celkovou grafickou stránky hry má na svědomí již osvědčená Hana Novotná, která se mnou spolupracovala právě na McJohny’s. Na hře pracuje více ilustrátorů, ale jednomu hrdinovi vždy vdechne život jen jeden ilustrátor, aby se udržela jednotná myšlenka a grafická podoba jeho karet.

Budeme mít možnost si hru vyzkoušet ještě před začátkem kampaně na Kickstarteru?

Plánuji vydat Print&Play verzi hry se čtyřmi hrdiny, kterou si budete moci vytisknout, vyzkoušet a sami se přesvědčit o jejích kvalitách. Mimo to bude hra prezentována na různých festivalech, například už během července na festivalu Gamecon a první turnaj hotové hry proběhne na říjnovém Deskohraní. Pokud byste si hru chtěli vyzkoušet i přesto, že stále dolaďujeme grafickou stránku hry a zároveň se dozvědět něco více o vývoji her, můžete navštívit 3. setkání autorů již za 2 týdny v Praze (29.-31.5).

Chtěl bys ještě něco doplnit?

Pokud vás hra zajímá a chcete mít včasné informace, můžete dát like facebookové stránce Shuffle Heroes. Určitě budu rád za jakoukoliv podporu či zpětnou vazbu od vás hráčů a fanoušků.

Moc ti děkuji za obsáhlý rozhovor a budu ti držet palce s kampaní.

Taky děkuji. Ahoj.


 

Jak jsem již avizoval při oznámení, mám pro vás připravené ještě další články o této hře, které budou vycházet s dvoutýdenním odstupem.

1. června: Se můžete těšit na rozhovory s grafičkou Hanou Novotnou a některým z ilustrátorů o jejich tvorbě i mimo herní svět.

15. června: Se opět uvidíme s Honzou a pořádně se podíváme na to, jak se Shuffle Heroes vlastně hraje.

A nakonec se pro vás ještě chystá video o hře od Deskofobie.

 

A poté již dojde ke spuštění samotné kampaně na Kickstarteru, kterou budeme bedlivě sledovat, neboť ty naše české projekty jsou nám přeci jen nejbližší, zvlášť když se vydávají takhle do světa. S Honzou si určitě popovídáme i po kampani a zjistíme tak cenné informace o molochovi, jakým Kickstarter bezpochyby je.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Super článek...

Patriku díky!!!

19.5.2015 09:30:18

Zeus

Těší mě, že se líbí :).

19.5.2015 11:23:16

...

Zajímavé čtení, ale kde se daji dohledat informace ke hře a kdy bude zkušební verze hry?

19.5.2015 11:31:44

morpheus

Toto jsou více méně první informace o hře, jelikož není žádoucí všechno odhalit najednou. Jak píši pod článkem, 15. června bude zveřejněn jakoby záznam z jedné partie, který odhalí mechanismy hry. Dále pak bude videjko od Deskofobie, kde bude možné hru přímo vidět v běhu.

Co se zkušební verze týče, tak jakmile bude hotová grafika, bude vypuštěna Print&Play verze (mluvit o konkrétním datu je ještě předčasné, ale tuto možnost určitě budete mít ještě před samotnou kampaní). No a pak je tu ta možnost stavit se za dva týdny na setkání autorů, kde si hru budete moci vyzkoušet, nicméně bez její finální grafické stránky.

19.5.2015 12:11:40

info

Info o hře tu bude Patrik přidávat co 2 týdny. Jde to přímo od Honzy Vaněčka, takže vše co půjde ven se tu objeví. Vyvrcholí to zahájením kickstarterové kampaně.
Demo jako u čaroděje patrně nebude, ale o to dřív by měla vyjít kompletní hra.

19.5.2015 12:11:52

Přidat komentář