CGE: Co pro nás chystá Czech Games Edition?

Autor: Wolfsen | 7.3.2017 | 8

Na Beskydských zimních hrátkách, které každoročně pořádá klub deskových a karetních her Korunka a které letos proběhlo 22.-26. 2., jsem měl opět možnost seznámit se s prototypy her CGE a s jejich dalšími plány.

Letos měli CGE v Malenovicích prototypy hned tří her (když nepočítáme školní projekt rodící se hvězdy "Ájy Chvájy"). Začnu od těch, které dokáži popsat jednodušeji. Tedy od Krycích jmen pro dva (názvy ani jedné z her ještě nejsou finální). Ano, chystá se další verze Krycích jmen, která bude hratelná pouze ve dvou hráčích. Na kartičce klíče jsou tak vedle náhodných kolemjdoucích a nájemného vraha agenti jen jedné barvy. Sada bude obsahovat také nová slova, takže bude samostatně hratelná, ale také ji bude možné zkombinovat se sadami předcházejícími.

Druhý prototyp (také Vlaadův) podobného ražení, tedy hra na party. Prototyp nesl pracovní název Questions a jeho hlavním předmětem jsou tedy otázky. Ty si hráči pokládají navzájem a snaží se odhadnout odpovědi tázaných. Podobných her je už na trhu celá řada, nebyl by to ale Vlaada Chvátil, kdyby chtěl konkurovat generickým hrám generickou hrou.

Hráči v ní sestavují otázky z karet, které příkládají k centrální desce (destičce) a tvoří tak zajímavá dilemata tří typů.

  • Co by tě více mrzelo, kdyby ze světa zmizelo: např.:  čokoláda nebo deskové hry?
  • Co bys chtěl/a raději umět: např.: číst myšlenky nebo cestovat v čase?
  • Co považuješ za méně přijatelné: např.: lhát nejlepšímu příteli pro vlastní prospěch nebo krást, když máš hlad?

Hráč, který je na tahu takto položí otázku jednomu z ostatních hráčů a na znamení, že se ho ptá si od něj vezme žeton otázky. Pokud před hráčem žádný žeton otázky neleží, není možné se jej na nic ptát - to má zajistit, že se nebudou všichni ptát jednoho jediného hráče pořád dokola.

Tázaný hráč pak tajně vybere, která odpověď je - podle něj - správná. A to, kterou odpověď vybere, tipují také ostatní hráče mimo tázajícího. Všichni hráči, kteří vybrali správnou odpověď (tu, kterou vybral tázaný) včetně samotného tázaného, dostanou bod. Tázající hráč dostane tolik bodů, kolik je špatných odpovědí. To by ho mělo motivovat k pokládání obtížných dilemat. Získané body mohou hráči znásobit použitím dvou žetonů. Jeden prostě ztrojnásobí bodový zisk (pamatujte, že nula se dobře násobí) a druhý boduje počet opačných odpovědí. Každý lze použít jen dvakrát za hru a je pochopitelně nutné je použít před odhalením odpovědí ostatních hráčů.

Možná si říkáte, co je na takové hře k testování a ladění a proč už vlastně není dávno vydaná. Vlaada se konkrétně u této hry docela rozpovídal o úskalích dokončení hry - už jen samotný systém dilemat není ve hře úplně od začátku. Došlo se na něj prozkoumáním řady jiných slepých uliček. I samotná formulace otázek je předmětem testování - ne vždy totiž může být jasné, na co se vlastně otázka ptá. (Doufám, že mi CGE odpustí, že jsem nepoužil přesné formulace otázek, ony se do finálního vydání taky možná ještě změní.) A v neposlední řadě jde také o obsah dilemat. Ty je potřeba přizpůsobit náladám většinového spotřebitele toho kterého trhu. Například Američani (hlavní cílový trh CGE) jsou prudérnější. Němce by zase mohlo podráždit násilí (ve třetím druhu dilematu). Atd. atd.

Poslední - třetí prototyp - byla hra Vládi Suchého a u té mi název pro jistotu prozrazen nebyl, byť by měla vyjít - pokud půjde vše dobře - už letos. Bohužel se mi jej ani nepodařilo vyzkoušet, nicméně Vlaada Chvátil mi jej v rychlosti popsal. Hráči v této hře budou představovat vesmírné obchodní společnosti v daleké budoucnosti a budou obchodovat se dvěma mimozemskými civilizacemi.

Základem hry jsou akce vykonávané kostkami ze společné zásoby. Těmi se každé kolo znovu hodí a rozdělí se na půlku s vyššími a půlku s nižšími čísly. Akce vykonané kostkami s vyššími čísly jsou silnější, ale musíte se za ně posouvat dolů na některých ze tří stupnic. Za kostky nižší se budete naopak posouvat na těchto stupnicích nahoru. Každá stupnice má svůj význam, jedna z nich například určuje pořadí hráčů.

Tím ale plány CGE pro letošní rok nekončí. Letos bychom se konečně měli dočkat také elektronické verze Through the Ages: Nový příběh civilizace. Vedle hry s živými hráči bude možné soupeřit také s umělou inteligencí s různou úrovní počátečního vývoje. Co se týče elektronických verzí her, tak se jí dočkají i Krycí jména, kde bude vedle běžné hry možné také denně soutěžit o položení té nejlepší nápovědy pro danou situaci.

Dále se v CGE pracuje na rozšíření právě pro "civku", ale finální testování vyváženosti bude probíhat až právě v aplikaci, takže datum dokončení rozšíření závisí na datu dokončení aplikace. Také se rýsuje další rozšiřujicí balíček pro Tash-Kalar. Nápad na něj pochází od Dávida Turczi a proto se Vlaada bude - dle vlastních slov - snažit, aby jeho autorem byl opravdu Dávid Turczi a nikoli sám Vlaada. Stěžejním motivem balíčku by mělo být cestování v čase.

Posledním letošního plánu je román z univerza Galaxy Truckera. Jeho autorem bude Jason Holt, který pro Czech Games Edition píše pravidla. Román bude samozřejmě navazovat na deskovku, ale především na příběh z elektronické verze hry a jeho hrdinkou bude neohrožená truckerka. V tuto chvíli CGE hledá překladatele, který by dílo přeložil do češtiny.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Rarita - nový Space Hulk (2014)
Rarita - nový Space Hulk (2014)
Akt. cena: 5000 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas