Autor: jir003 | 7.8.2017 | 0

Je 22. června 1941 ráno. Dosud na hranici se Sověty panoval klid. Vojáci se zdravili, vyměňovali cigarety a alkohol. Dnes ještě nevyšlo slunce a už všude burácejí motory. Vojáci Wehrmachtu jsou netrpěliví. Už aby to začalo. Na Vánoce si jistě koupí vodku a budou slavit u Kremlu.

WWII Barbarossa to Berlin je válečná desková hra pro 2 hráče. Jako představitel velení Osy se snažíte porazit spojence v Severní Africe, bývalém SSSR a zároveň se snažíte ubránit před invazí spojenců. Na druhé straně musíte nejprve zastavit nápor Wehrmachtu v Sovětském svazu a poté porazit nacisty. 

Hra se odehrává na mapě Evropy, s bojišti v SSSR, S. Africe a plážích Evropy bez boje o Anglii. Mapa obsahuje pole s různými terény, pevnostmi, městy a strategicky důležitými bodovanými lokacemi. Každá strana používá svůj vlastní balíček strategických karet, které se dělí na počáteční Blitzkrieg karty (25 karet každý) a později přimíchané Total War karty (30 karet). Karty můžete hrát různým způsobem - jako událost, operační body (pohyb/boj), bojové karty strategické rozmístění záloh v týlu nebo posily. Máte také možnost nehrát kartu a vzít automatickou 1OPS nebo jako spojenec můžete umístit partyzány.


Příprava hry:

Počáteční rozestavení naleznete v kapitole Campaign Scenario. Případně můžete zkusit scénář Axis High Tide.


Průběh hry:

Hra se hraje na jednotlivá kola. Průběh kola je následující:

  1. Orders Phase: Oba hráči hodí kostkou na případné příkazy shora.
  2. Action Phase: Hráči se střídají v akcích, většinou zahráním karet z ruky. Každý hráč provede 6 akcí počínaje hráčem Osy.
  3. Attrition Phase: Po dohrání své poslední akce provede daný hráč ihned fázi opotřebení.
  4. Replacements: Následuje obnova jednotek podle bodů nastřádaných během akcí tohoto kola.
  5. Draw Strategy Cards: Nakonec můžete diskartovat nepotřebné karty z ruky a dobrat si nové karty.
  6. Spojenec může dobrovolně odstranit zákopy (trenches), předmostí (beach head) a některé jednotky armád, které by padly zbytečně a více by ho oslabily (armády LCU by nahrazoval sbory SCU z vlastních rezerv).
  7. End of Turn: Úplně na závěr kola proběhne kontrola automatického vítězství.

Bojové jednotky jsou buď velké armády/Sovětské fronty - (LCU) a nebo menší armádní sbory (SCU). Na jednom poli můžete mít maximálně 3 žetony bojových jednotek. Pokud hrajete bojové operace (Ops), cena aktivace lokace (umístění bojové nebo pohybové značky) se odvíjí od zásobení jednotek ze zdrojových míst (supply center) a od různých národností v dané lokaci. Pohyb i boj pak provedete z dané lokace. Můžete ale každou jednotkou pohybovat jinam nebo některou vůbec a podobně i útok můžete provádět na různá sousedící pole.

Navíc jsou zde krom pěchoty přitomny i mechanizované jednotky, které uplatňují různé výhody - např. pohyb do místa s bojovou značkou a útok v rámci jedné akce, podpora útoku vedeného ze sousedního dílku, nebo postup až o 3 pole místo obvyklého 1 po vyhraném souboji.

Po umístění všech značek provedete nejprve pohyb a pak jednotlivé útoky. Boj se řeší hodem kostkou a porovnáním hodu dle příslušné tabulky. Tím zjistíte počet zásahů. Nedostatečně silné zásahy přijdou vniveč. Pokud však dosáhnou zásahy dostatku bodů je jednotka nejprve poškozena - otočením žetonu na rubovou stranu (Reduced Strength) a po dalším přiděleném zásahu může být zcela eliminována. Poškozená armáda (LCU) se po zničení nahradí za jednotku sboru (SCU) v plné síle (Full Strength). 

Kromě válečných operací můžete investovat body do obnovy jednotek, a nebo můžete použít body na pohyb jednotek v týlu (SR = strategy redeployment).

Konec hry:

Vyhrát můžete automatickým vítězstvím na body, nebo jako Spojenec obsazením zásobovacích center v Německu. Pokud nedosáhnete za spojence vítězství do května 1945, vyhraje válku navzdory historii Německo.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Azul
Azul
Akt. cena: 275 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas