Autor: čínan | 23.4.2017 | 0

Hra Homeworlds je jednou z nejpopulárnějších her, které se dají hrát s pyramidkami firmy Looney Labs. Simuluje vytváření vlastního galaktického impéria - objevování planet, stavbu vesmírných lodí a dobývání soupeřových pozic. To vše jen pomocí pár desítek barevných pyramidek různých velikostí a bez jakéhokoliv hracího plánu - zcela volně na stole. Je to jednoduchá a originální abstraktní hra, s překvapivě hlubokým herním zážitkem.

Cílem hry je zničit soupeřovu dvojhvězdu. To je jeho domovské stanoviště, odkud každý hráč začíná svou hru. Na začátku si každý hráč musí svojí dvojhvězdu vytvořit. To, jak ji vytvoří zásadně ovlivňuje budoucí průběh partie a lehce nasměruje jeho strategii. Navíc dostane jednu velkou vesmírnou loď.

Jak planety, tak lodě jsou tvořeny barevnými pyramidkami: planety jsou pyramidky, které stojí, lodě představují pyramidky, které leží hrotem k soupeři. Každá planeta tvoří planetární systém spolu s loděmi kolem ní. Důležité je, jaké barvy planetární systém obsahuje. Pokud má v planetárním systému hráč svou loď, může provést ve svém tahu jednu akci. Akce závisí na barvě některé vlastní lodi, případně barvě planety:

  • Zelená umožňuje postavit u planety novou loď (v barvě některé vlastní lodě kterou tam hráč má a nejmenší ze zásoby lodí)
  • Žlutá umožňuje některé vlastní lodi odletět k jiné planetě, případně objevit novou (postavit do prostoru novou pyramidku jako planetu). Přesun mezi planetami je možný, jen pokud mají rozdílné velikosti.
  • Modrá umožňuje přebarvit jednu vlastní loď na jinou barvu, ale stejné velikosti
  • Červená umožňuje přetočit jednu soupeřovu loď u dané planety na svoji (tedy obrátit ji špičkou směrem k soupeři). 

Další možností hráče je obětování vlastní lodě. To umožní hráči (podle velikosti obětované lodě) provést akce barvy obětované lodě - ale u kterékoliv planety, kde má alespoň jednou svou loď. 

Posledním důležitým prvkem je možnost způsobit částečné nebo úplné zničení planety a lodí okolo ní pomocí vyvolání katastrofy. Tu může hráč vyvolat kdykoliv, kdy je v nějakém planetárním systému čtyři a víc prvků jedné barvy (přelidnění). Všechny tyto prvky (lodě/planety) jsou zničeny a vráceny do zásoby. To je také asi nejzásadnější strategický prvek ve hře, který umožňuje zničit soupeřův vliv a nakonec i jeho domovskou dvojhvězdu.


Konec hry:

Kromě již zmíněné desktrukce domovské dvojhvězdy může konec nastat také tím že hráč přijde o všechny lodě u své domovské dvojhvězdy, neboť pokud je planeta (či dvojhvězda) na konci tahu hráče bez lodi, je zničena.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Arnak: pátrání po profesorovi Kutilovi
Arnak: pátrání po profesorovi Kutilovi
Akt. cena: 25 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas