Autor: Sion29 | 11.9.2015 | 0

V roce 2128, po letech celosvětových válek, se setkali teoretičtí i částicoví fyzici, astronomové a inženýři, aby ohlásili dech beroucí průlom: schopnost vytvořit novou Zemi. Namísto válčení o nedostatkové zdroje a tenčící se zásoby budou frakce a obyvatelé transportováni na zelenající se a člověkem zatím nedotčené planety „Země“. Připraveni nechat válku za sebou odcestovali kolonisté s velkou slávou na první vytvořený klon Země. Trvalo to dva měsíce, než vypukla první bitva. Frakce nebyly připraveny se dělit, odpustit si staré křivdy a zanechat nevraživostí. Jak byly Země kolonizovány, přišly nové války. Ty se nacházíš na jedné z těchto Zemí. Je čas na tvůj příběh a na tvou válku. Zatím zde nejsou žádná města a kontinenty jsou dokonce nepojmenované. Ale vše se změní. Války přijdou. Vždy přijdou.

Risk Legacy je strategická válečná hra, založená na herním systému klasického Risku. Každý z hráčů představuje jednu z frakcí, která byla poslána na klon Země a úkolem je získat 4 rudé hvězdy. Tato hra však přichází se zcela novým konceptem a to, že každá hra ovlivňuje hry budoucí. Hráči budou lepit samolepky měst, bunkrů, opevnění a dalších věcí na herní plán, kde již zůstanou. Hráči mohou ničit karty teritorií, které jsou tak zcela odstraněny ze hry. V krabici je taky 6 zavřených balíků, které se otevřou až v průběhu hraní splněným různých podmínek. Některé balíky budou otevřeny třeba až při osmé hře - závisí to na způsobu hraní. V uzavřených balíčcích jsou přídavná pravidla, nové karty a mnoho dalšího materiálu, každý z hráčů se bude těšit na další hraní a na další otevřený balíček.

Hra je koncipována jako 15 partií, nejlépe v počtu 5 hráčů. Až po odehrání 15. partie se spočítají všechna vítězství a vyhraje hráč, který má dílčích vítězství nejvíce. Každá hra vypadá takto:


Příprava hry:

Hráči si postupně vyberou frakci za kterou budou hrát. Každá z frakcí má své speciální schopnosti. Poté si hráči vyberou svou startovní pozici na herním plánu, kam umístí své velitelství a 8 jednotek.


Průběh hry:

Hra se skládá z kol. Každý hráč odehraje celé jedno své kolo a poté je na řadě další hráč ve směru hodinových ručiček. Každé kolo se skládá z několika fází:

  • Začátek tahu - Hráč může zahodit 4 karty teritorií a získat tak rudou hvězdu nutnou pro vítězství nebo může hrát kartu změny, pokud nějakou vlastní.
  • Připojení do války nebo Verbování jednotek - Hráč, který byl eliminován, se může v této fázi vrátit na mapu se 4 jednotkami. Jinak hráč v této fázi verbuje nové jednotky, podle počtu teritorií a měst, které ovládá.
  • Expanze a Útok - V této fázi hráč může útočit do teritorií, která jsou obsazená jiným hráčem, nebo expandovat do teritorií, která nejsou obsazena nikým. Útoků i expanzí může hráč vykonat tolik, kolik si přeje, pokud má dostatek jednotek.
  • Pohyb jednotek - Hráč může pohnout jednotkami z jednoho teritoria do jiného jím obsazeného teritoria. Pohyb však může učinit pouze jedenkrát.
  • Konec tahu - pokud hráč dobyl alespoň jedno teritorium od nepřítele, může si vzít kartu teritoria, které je v nabídce a které má obsazeno.


Boj

Boj probíhá velmi jednoduše. Útočník může na nepřátelské území v rámci jedné bitvy zaútočit maximálně 3 jednotkami. Obránce se může bránit maximálně 2 jednotkami, pokud má v oblasti více jednotek, tak zbylé jednotky se bitvy neúčastní. Útočník i obránce si hodí tolika kostkami, kolik jednotek mají v bitvě. Po hodu se porovnávají nejvyšší dosažené hody útočníka a obránce. Kdo má vyšší číslo vyhrává a zničí jednu jednotku soupeře, remízu vyhrává obránce. Poté se porovnají druhé nejvyšší hody, strana s vyšším číslem vyhrává a zničí jednu jednotku soupeře. Poté co je bitva vyhodnocena, nastávají dva možné výsledky (reálně více, ale v podstatě jen dva). V prvním případě obránci v oblasti nezbyla žádná jednotka a útočník oblast dobyl. Druhá možnost je, že obránce má nějaké jednotky v oblasti (buď zvítězil alespoň v jednom hodu nebo měl už na počátku bitvy v oblasti více než dvě jednotky nebo kombinace obojího) a v tomto případě útočník oblast nedobyl. Pokud útočník oblast nedobyl, může svůj útok opakovat, pokud má jednotky, které jsou schopné do oblasti obsazené soupeřem zaútočit. Útočník může útoky opakovat tolikrát, dokud nedobyje oblast nebo mu obránce nezničí všechny jednotky schopné útoku.

Pokud tedy chce útočník dobýt území, ve kterém má soupeř více jednotek než dvě, je jasné, že bude muset útoky do dané oblasti opakovat vícekrát, tedy proběhne v jednom tahu více bitev v jedné oblasti. Útočník dobyje oblast pouze v případě, že zničí všechny jednotky soupeře.


Konec hry

Hra končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů získá 4 rudé hvězdy. Ty se dají získat dvěma způsoby (v pozdějších hrách přibudou další možnosti, jak získat rudou hvězdu). Každé velitelství je počítáno jako rudá hvězda a tak dobytím nepřátelského velitelství hráč získá rudou hvězdu. Druhý způsob je vyměnit získané karty teritorií za rudou hvězdu ve fázi Začátek tahu.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kufr Citadel Skirmish (prázdný)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas