Autor: Yedle | 27.5.2015 | 0

Prastará božstva se probouzejí z tisíciletého spánku a celý náš svět je v bezprostředním ohrožení. Výprava statečných vyšetřovatelů se vydává na důležitou misi plnou nebezpečí, záhad a hlavně hrůzy. Většinu z nich čeká šílenství nebo smrt. Nesmí ale otálet, protože ZKÁZA se neúprosně blíží!

Eldritch Horror je plně kooperativní tématická hra (takzvaný Ameritrash) zasazená do světa Cthulhu mytologie, jejímž duchovním otcem je spisovatel H. P. Lovecraft. Hráči se pohybují po plánu zovrazujícím mapu celé Země a snaží se vyřešit záhady, které se ve světě dějí, a tím zamezit Prastarému v procitnutí. Ve městech, na moři, či v divočině se setkávají s hrůzostrašnými monstry, čelí nástrahám nebo putují skrze tajemné brány do cizích světů, aby nalezli klíč k záchraně lidstva. Pokud selžou, čeká lidské pokolení tragický zánik.


Příprava hry:

Hráči rozloží plán a každý si vybere jednoho ze 12 vyšetřovatelů. Hráči si také zvolí jednoho ze 4 Prastarých, proti kterému budou bojovat. Podle toho pak namíchají balíček karet mýtů a připraví mimojiné i balíček výzkumu (pro každého Prastarého je unikátní). Prastaří mají ještě svá další specifika výhry/prohry a dalších herních mechanik. Podle počtu hráčů se pak otevřou brány, vyvolají monstra a zjeví stopy. Odhalí se první záhada, vybere hlavní vyšetřovatel, zamíchají zbylé balíčky a hra může začít.


Průběh hry:

Herní kolo má 3 fáze. Nejdříve hraje hráč, který byl vybrán jako hlavní vyšetřovatel a poté ostatní hráči počínaje hráčem po jeho levici.

1. fáze: AKCE - Každý vyšetřovatel má k dispozici dvě akce, nelze však hrát dvě stejné akce naráz (například dvakrát odpočívat). Jako akce lze: cestovat, odpočívat (zlepšit si tělesné a duševní zdraví), nakupovat ve městě výbavu, obchodovat, popřípadě se připravit na dlouhou cestu (vzít si lístek na loď/vlak). Postupem hry hráči získávají vybavení, které jim umožňuje provádět i další akce - kouzlit, číst knihy atd.

2. fáze: SETKÁNÍ - Pokud se hráč nachází na poli s příšerou, musí s ní bojovat. Nejdříve otestuje svou vůli, což ho v případě neúspěchu může stát body příčetnosti, a poté sílu, čímž se vyhodnotí, zda potvoru zabil a jak moc byl při boji zraněn. Test probíhá stejně jako v Arkham Horror pomocí hodu kostkami - výsledky 5 a 6 se počítají jako úspěch. Pokud u vyšetřovatele žádná potvora není, vezme si kartu setkání podle toho, kde se nachází, a událost vyhodnotí.

3. fáze: MÝTY - Hlavní vyšetřovatel vezme kartu z balíčku mýtů a vyhodnotí ji. Její efekt je povětšinou negativní. Otevírají se brány, objevují monstra a spouští události nebo pověsti, které musí hráči v časovém limitu vyřešit, jinak zpravidla prohrají hru.


Cíl hry: 
Každý Prastarý má vlastní balíček karet záhad (mystérií), pokud se vyšetřovatelům podaří vyřešit 3, vyhrávají (s ohledem na další specifika jednotlivých Prastarých). Naopak, pokud se Prastarý probudí a všichni vyšetřovatelé zemřou nebo jim dojde čas v podobě dobrání balíčku mýtů, prohrávají.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Zombicide: Invader – CMON Comics - Vol. 1 Promos
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas